Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Winelwske95

Winelwske95

Jag undrar vad detta är för ett program som autostartar när datorn öppnas? Har googlat på på namnet men hittar inget svar.
Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: 1 2 Nästa »

det kan inte vara så att du läst av namnet fel
Göcke!

Du tror väl inte att"Primera"kan stava fel.

Men det har han gjort.

Nej Göcke det står precis så, winelwske95.
Annons
Det ligger i User\mitt namn\AppData\Roaming?winelwske95?winelwske95.exe

Primera , jag tror dig
går det inte att söka på . då kan man fundera vad man fått in
Det har hänt mig ett par gånger med, att filer inte ger sökträffar på t.ex. google.. Bland annat min scanner, hade nån fil som lade sig i autostart i systemregistret..
I mitt fall, troligtvis nån fil som ligger i bakgrunden, så att mjukvaran till scannern skulle komma igång snabbare när man väl skulle använda den..

Apropå den scannern, den fungerar inte med Vista eller Windows 7. Vad jag har förstått av info på Canons hemsida så kommer det inga nya drivrutiner till den.. Den är 10 år gammal ungefär.. Är det bara att gå iväg till soprummet med den? Jag kan iaf inte förvänta mig några nya drivrutiner av tillverkaren..

Tråkigt om så är fallet.. Den fungerade riktigt bra, och utseendemässigt så ser den ut att vara köpt igår.. Slimmad variant.. Den låg nog före sin tid när jag köpte den.. Modellen är en CanoScan N1220U
Fajjer

Jag har en gammal skrivare HP DeskJet 3420, och det finns inte drivrutiner till Win7 till den direkt men fixade det genom att ladda ner en så kallad simular drivers och den funkar alldeles utmärkt....

Hittade en liknande sida till din scanner:

http://korta.nu/0669

imitten på den sidan har du rutan med Simular Drivers

testa med

Canon CanoScan LiDE 20 Scanner Driver XP/Vista/Windows 7 Download

eller

Canon CanoScan LiDE 60 Scanner Driver XP/Vista/Windows 7 Download

dom bör nog få din skanner att fungera i Windows 7

Deda


i windows 7 ultimate
med rätt Processor så kan ni köra i XPmode och slipper slänga gammal utrustning , ni kan även instalera de gamla programen och drivrutineran som går i XP. och ni slipper flänga runt och jaga ersättningar.

roming katalogen är XPs motsvarighet till Application Data katalogen
Winelwske95

Jag testade att söka med ett antal andra sökmotorer än Google, och det finns en uppsjö av dessa http://www.annalindhbiblioteket.se/internet_search/searchengines.asp
Tyvär
r var det ingen som hittade ditt program. Det är märkligt.
att filen inte känns igen , kan ju bero på att den inte har ansetts som ett hot, men den finns med i många Hijackthis loggar och andra malwarloggar om man söker i sådana. men där nämns den inte som ett hot.

jag skulle testa med att stoppa autostarten och döpa om filen för att se om den återskapas eller något program skriker efter att starta den.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem