Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Promillehalt

Promillehalt

Nu har jag tagit reda på lite fakta om promille ‰ i samband med "Göckes"
länk om koder och tecken.

Vi förutsätter att alla på IS Forum väger 80 kg och är normalbegåvade.

En starköl ger då ca. 0,4 ‰ i blodet om den dricks upp på en timma. Man kan alltså inte köra bil inom denna tidsram. Då är man torsken.

Hur lätt är det inte att det slinker ner 2-3 burkar om det är varmt ute.
Då får man 1,2 ‰ hux flux. Det är fängelse det.

Jag visste att det var lurigt. Men inte så lurigt.

Jag skall kolla hur det är med vin på 12 %. Det kanske är ännu värre.
Antal svar på detta inlägg: 25
Sidor: «1 2 3

Vilken idiotisk lag om 0,2 promille på sjön......möjligen där det är väldigt mycket båttrafik i tex stockholms skärgård eller västkusten med alla sjökrogar.....denna lag kan vi nog tacka programmet Kustbevakarna för... nu kan man inte ens åka ut och bada på nån ö och ta sig en 3-4 öl under en heldag utan att riskera att åka dit för sjöfylla...men det skulle aldrig falla mig in att åka bil till nån strand och dricka 3-4 öl under en hel dag och sen ta bilen och åka hem.


Bea

Jag är helt säker på att du inte har nån båt.
>Emans< nej det har jag inte och jag har inte heller sett programet du nämner .

Jag ser därimott hur vissa är ute på sjön jag bor ju mot västkusten , sen förstår jag dig men som sagt allt för många dricker för mycke till sjös och spelar Allan så att säga , det är inte roligt för nån som försöker sköta sig .

Det finns säkert dom som fixar en båtrunda med nån promille men det har missköts och då blir det så här .

Emans du ska ju inte känna dig utpekat men drabbad är du av den lagen tyvärr .

Hoppas du kan ha trevligt till sjös i alla fall
Känner mig inte utpekad bara lite irriterad på att det spårat ur på vissa ställen så att det blivit så här.....om man kan köra båt som folk med nån promille i kroppen så är man nog gravt alkoholiserad,,,,du menade väl nån 10:ondels promille.

Jag kommer nog att fortsätta som förr då det är rätt glest mellan båtarna där jag bor.
Annons
Det bästa vore väl nolltolerans när det gäller alkohol och cyklister.. Dom susar ju runt som livsfarliga dårar i trafiken i nyktert tillstånd.. Hur beter dom sig då inte i onyktert tillstånd?

I övrigt så står jag själv för att det ska vara nolltolerans när det gäller alkohol i trafiken. Vare sig det gäller bilar, mopeder eller cyklar.. Det finns ingen anledning att godkänna ens upp till 0.2 promille..
Tänk på Pocenten Leiake


Sida:
« 1 2 3


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem