Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Spel, mobil och teknik

E-post i Iphone

E-post i Iphone

Jag har haft min Iphone i ca 14 dagar och har lärt mig det mesta. Har kopplat in min msn-adress samt Facebook. Det fungerar perfekt, men jag kan inte se att man kan lägga in sin e-post via telia.com. Detta kanske man måste beställa via Telia och då kostar det ju pengar kan jag tänka mig. Annars fungerar allt perfekt.
Antal svar på detta inlägg: 7
kerstinelisabet!

Du har för långt "nick". jag kan inte kopiera det om jag har en länk att visa
dig. Fråga Göcke om du kan få ett nytt"nick". Kanske Iphone är ledigt.

http://tinyurl.com/2bmqxhm

Måste tillägga att jag imponerad av din vetgirighet om Iphone.
Du är nog en enveten människa. Minst sagt. Men duktig.
Jag kan varmt rekommendera ett kanonprogram som heter Momail och finns att hämta på www.momail.se Och där kan du samla alla dina e-mailkonton och sedan hämta och läsa dina mail i din iphone. Har själv detta kanonprogram och har haft det i många år och det funkar till 150%.
I fixed it, jag menar jag fixade e-postkontot med hjälp av er.
Dessvärre så har jag redan Momail och det är jättebra om man vill kolla e-posten via en dator. Tidigare hade jag den även till min mobil, men jag tog bort det för det kommer ofta så många onödiga mail.
Tack för hjälpen, jag återkommer om det är något mera att fråga om Iphone.
Annons
Iphone e-post klienten ställer du in med uppgifter du hittar på Telias mina sidor
Kanon att du har fixat det. Jag har själv tre mailadresser och tycker därför att Momail är kanon att använda för det ändamålet.
E-postadress från Telia gäller iPhone

1. Klicka på ikonen Inställningar.
2. Klicka på E-post, kontakter, kalendrar.
3. Under Konto klickar du på Lägg till konto.
4. I listan över e-postleverantörer väljer du Annat.
5. Under E-post klicka på Lägg till e-postkonto.
6. Fyll sedan i dina uppgifter och tryck på Spara.
7. Välj IMAP som kontotyp. Ange mailin.telia.com som server för inkommande e-post. Ange mailout.telia.com som server för utgående e-post. Tryck på Spara. Om du får upp en ruta om att konto inte kan ställas in med SSL, välj att försöka utan SSL.
8. Nu är ditt konto installerat och finns under Konton. För att läsa din e-post klickar du på ikonen Mail på startskärmen.

IMAP är ju valet förståss

imponerande kerstinelisabet................

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem