Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Startar firefox utan tillåtelse

Startar firefox utan tillåtelse

Hej.
Bakgrund: Kör XP Sp3. Har IE8 som deafult. Har haft Comodo firewall under många år och varit helt nöjd med denna. Fick uppmaning att uppgradera vilket jag gjorde. Installation av den nya går ej. Den får fel 1603, vad nu det betyder. Kan inte hitta någon adress till support. Jag installerade då ZoneAlarm.
Problem: Om jag i Office outlook klickar på en webbadress så startar Firefox i stället för IE. Finns det någon som har en susning varför. Tog bort ZoneAlarm, men problemet finns kvar.

Till Firefox-älskarna: Jag vill inte att den skall starta om jag inte själv väljer det, så alla kommentarer om hur bra ni tycker att den är, undanbedes.
Antal svar på detta inlägg: 3
Du får gå in i Ange Porgramåtkomst och Standard Program och ange IE8 som standardwebbläsare.

Du kan även högerklicka på IE8 ikonen och egenskaper och under flicken Program klickar du på Ange standardwebbläsare
BoboSlacke!

Avinstallera Comodo Firewall. Det är inte så lätt som man tror. Du måste
kolla manuellt så alla filer försvinner. Likaså med Zonealarm.

Windows brandvägg duger mer än väl. Jag lovar dig.

Se till så att IE8 är standardläsare.
Tusen tack. Det var inte IE som var standard, vilket jag trodde. (Att tro är att inte veta). Märkligt vad gratisprogrammen skall pilla i det dom inte har att göra med. Comodo körde själv en avinstallation innan den började installera den nya programvaran. Annars kör jag revo uninstaller.
Än en gång, tusen tack.


Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem