Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Problem med att skicka mail

Problem med att skicka mail

HEj.. Behöver en kunnig hjälp. Har sedan en tid tillbaka (Ca 1 månad) inte kunnat skicka mail. Ta emot är inga problem. Får felmeddelande hela tiden som visar:

Ett okänt fel har uppstått. Ämne 'E-post: 55549', Konto: 'mailin.comhem.se', Server: 'mailout.comhem.se', Protokoll: SMTP, Serversvar: '550 Your message was classified as spam', Port: 25, Secure (SSL): Nej, Serverfel: 550, Felnummer: 0x800CCC69.

Har prövat att inaktivera brandvägg mm men har inte lyckats ändå. Finns det andra inställningar att göra? Har min mail via Comhem och online kan jag skicka. Använder Windows Mail på datorn..
Antal svar på detta inlägg: 8
En undring bara. de där enkla situationstecknen före och efter mailin & mailout skall de vara där? Eller har du själv satt dit dem.
Använder du nåt tilläggsprogram som Incredimail eller liknande? Det står ju tydligt i felmeddelandet att servern på ComHem betraktar dina mail som spam. Kanske borde du helt enkelt ringa supporten på ComHem och fråga dem till råds?

Blessings

LuckySwede®
Har du Norton antivirus?
Annons
yogurt76 , jag skulle fråga, använder du flera mailadresser samtigt vid synkningen.
testa port 26
Det är inte så enkelt att du har ett gammalt mail i utboxen som klassats som SPAM och du inte lyckats sända iväg som ligger och spärrar. Rensa utboxen i så fall och prova sedan igen.
Avinstallera och installera om på nytt...
Jag kan få samma problem ibland när jag inte har skrivit något i ämnesraden. Skriver jag där så brukar det gå bra.
Som vanligt inget svar från den som startat tråden. Det här gör att jag knappast har lust att svara när folk ber om hjälp!


Blessings

LuckySwede®

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem