Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Virusprogram

Virusprogram

Någon som har erfarenhet av virusprogramet AVG free
från grisoft om det är bra eller?
Antal svar på detta inlägg: 21
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Mycket bra!
Jag använder inget virusprogram, men jag har hört att AVG slkall vara bra.
Trend micro pc-cillin är ochså ett bra virus program
Annons
Fajjer Inget antivirus? Förklara om du är snäll.
Något skydd måste du ändå ha
Jag har Mcafee,men är inte nöjd
Jag undrar hur Kaspersky Anti-Virus är?
Med vänlig hälsning
Markos
Jag prövar just nu Kaspersky och det verkar bra. Har inte haft några virus ännu så jag har ingen personlig erfarenhet av hur effektivt det är, men det sägs upptäcka närapå 100% av alla virus inklusive trojaner. Det är väldigt lätt att använda, ser "trevligt" ut och har regelbundna uppdateringar (i mitt fall var tredje timma men det går att justera) Det är bara synd att det inte riktigt fått den cred det förtjänar på grund av att det i många större sammanhang får stå tillbaka för giganter som Norton och Mcafee.
Bosse finns bara en som är gratis är AVG.
är lite slkt med nod32.

Fajjer det var beviset du får jämt fel din burk och säkerhetbrist.. du vet inget... du kan får oxå virus din linux burk.

Markos kaspersky för mac? skit samma
Tack Daniel jag kollar om alternativ till Mcafee .jag är trött på det antal små program som den jobbar med ,det är jobbigt att vetta vad de gör ,och ibland vill inte uppdatera sig i autoläge ,Har du testat deras Brand väg?
Bosse Jag har en kompis som har AVG ,och det funkar ,ibland låser sig ,jag vet inte varför..
Fajjer
Nej jag har en PC med WXP håller på att gå över till Linux, Suse är inte så dumt…
Du svarade inte på frågan angående antivirus
Med vänlig hälsning
Markos
Professor Gösta: Självklart så vet jag att det finns det virus till Linux och liknade operativsystem. Men jag känner ej att jag har något större behov av att använda ett virusprogram, eftersom att mestadelen av dom programpaket som jag har installerade enbart kommer ifrån min dist. jag tankar enbart ifrån väletablerade och seriösa programtillverkare, om jag någon gång skulle sakna något som ej finns med i disten. I övrigt så har jag stängt alla mina portar, vilket ökar säkerheten ytterligare.
Jag tror dessutom inte att någon är så pass intresserad av att förstöra min burk.
Markos: Tja, jag råkade missa att du skrev till mig. Jag skrev just till Professor Gösta varför jag ej använder något virusskydd. :) Har du dragit in Suse? Har aldrig testat det. Verkar det vettigt?
Nej, Markos jag har inte testat deras brandvägg men jag har hört att den inte ska hålla samma klass som KAV, så jag för min del väljer ZoneAlarm. Den finns i Free- och Pro-variant och gratisvarianten är i grunden samma som PRO men med färre funktioner. Testa, man kan ladda ner gratisversionen och under installationen välja att pröva PRO-varianten gratis under 15 dagar. Sedan kan man välja att köpa PRO-varianten eller att fortsätta köra gratis. Betalversionen har dock stora fördelar. Den innehåller, förutom själva brandväggen, t.ex. en ads&pop-up blocker och ett cookiefilter. Kaspersky Antivirus Personal går för övrigt också att pröva gratis, men under 30 dagar. Var dock försiktig med att köra det med ett annat AV-prog. Det räcker inte med att bara inaktivera befintligt AV-prog. utan man måste avinstallera det, för annars känner KAV av det under installationen och man blir uppmanad att avinstallera det.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem