Tisdag 9 mars 2021 vecka 10

Forum \ Dator och internet

Problem med pilen Tråden är löst
farfar
2010-06-21 15:35
Jag har nyligen införskaftat en bärbar data som inte varit inloggad på nätet ännu. Nu när jag startar datan så startar datan normalt men det går inte att röra pilen. Ingrnting händer när man försöker att röra pilen via plattan. Är det någon som vet vad det kan vara för fel och vad man kan göra? Kopplar jag in en vanlig mus fungerar pilen som vanligt.

Antal svar på detta inlägg: 22

Sidor: 1 2 3 Nästa »

Göcke
2010-06-21 15:45
endera finns det en strömbrytare för att stänga av styrplattan eller så finns det en sådan funktion i bios.

Topnotch
2010-06-21 15:57
Vad har Du för dator - på min Acer stänger jag av respektive sätter på styrplattan med hjälp av kommandot Fn+F7 men det är olika på olika datorer.
Du kan säkert nå funtionen även via Kontrollpanelen / Mus / Knappar eller Enhetsinställningar.

Lycka Till!

leiake
2010-06-21 16:12
Topnotch!

Man kan undra vad "farfar" har för dator. Man får gissa.

Undrar om han vet det själv. Men köper man stöldgods så får man ingen
instruktionsbok. Tyvärr!

Hyr du videofilmer hos Maria.???

sofus
2010-06-21 16:48
Leiake.....nu var du väl inte riktigt snäller?!!

leiake
2010-06-21 17:03
sofus!

Jag kanske var för rolig.

Blir "farfar" ledsen så tröstar vi honom. Men har säkert humor.

Ozzy
2010-06-21 17:29
Nu blir jag snart förbannad!
Ska det inte kunnas läggas in ett seriöst inlägg och förfrågan om hjälp, utan att bli utsatt för syrligheter på detta Forum.
Vet de som försvunnit härifrån pga för mycket pajkastning och lekstuga.

Bea
2010-06-21 17:45
>leiake< Det va inte snällt av dig ,,, ge dig lite grann och ge folk en chans !

bocarlsson
2010-06-21 18:44
Tack Ozzy. Äntligen nån som reagerar på tramset som förekommer här.

Det är precis vad jag gjort. Försvunnit härifrån alltså. Att ställa en seriös fråga
är meningslöst då de syrliga kommentarerna (från visst håll) garanterat dyker upp. Lekstuga för pensionärer är vad det är. Visserligen är jag själv pensionär men har ännu inte hamnat i pensionärslekstagen ännu. Skämta kan man göra men ställer man en fråga vill man åtminstone bli behandlad med respekt. Lite mer seriösitet önskas.
Man kan fråga sig varför det är så få och alltid (nästan iallafall) samma personer som skriver trots att det ju finns en "massa" medlemmar. Varför????? Ställ er den frågan. Ett arbete för moderator.

Ozzy
2010-06-21 18:59
farfar!
Försök att gå in i "Hjälp och Support på din dator via startknappen.
Sök sedan på "Användarhandböcker"
Om det finns sådana, se över vilka rubriker du får upp. Ex. Mus, styrplatta & tangentbord. Om inte. Sök med ordet "Styrplatta" på Sökraden i "Hjälp & Support".
Lycka till!

boax
2010-06-21 19:00
Bra svarat Ozzy kanon

Sidor: 1 2 3 Nästa »

^ Till sidans topp

Till: Forum \ Dator och internet

Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

Logga in eller klicka här för att bli medlem