Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Kolesterol-vem skall vi tro på

Kolesterol-vem skall vi tro på

Läs denna atikel och gärna kommentaren som är skriven av en av författarna för sänkning och som i högsta grad är involverad i företag som säljer kolesterol sänkande mediciner.
http://bit.ly/a2QSAp

Läs gärna Ulf Ravnskov som var en av de första att kritisera i kolesteroldebatten
http://bit.ly/cPaCyW
Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: 1 2 Nästa »

Fettdoktorn kanske?
sunt förnuft
Jag har inga såna problem själv men har vänner som har konstaterats med för hög kolestorol och har livslång behandling mot det .
Jag ser bara på hur det går med speciellt en kompis som har för hög kolesterolhalt när hon har ätit ägg eller vanliga jordnötter så svullnar hennes knän och hon får väldigt ont och kan inte gå , hon har ärvt den höga kolesterolen av sin far som gick bort i hjärtinfarkt för några år sen .
En annan kompis va hos en läkare när han såg hennes ögon ( hon har små fellkullor runt dom) så sa han med en gång att hon ska kolla kolesterol hon va där i ett helt annat ärende men läkaren uppmärksamade det och han vissade sig ha rätt .

Att man kan få hjärtinfarkt och dylikt utan att ha för högt kolesterol förstår man ju , det finns människor som aldrig har rökt eller druckit men får canser och tumörer , min egen slutsats är att jag trots allt tror att det inte är bra med för högt kolesterol men i dagens läge är det väl kanske inte så akut som man såg på det förr .

Jag tror som sagt inte att det är nån myt .
Annons
Medel mot hjärtinfarkt.

Jag tror nog inta att vad vi äter är så viktigt utan mer hur du mår. Dock tror jag man ska äta varierat äta olika saker.

Positivt tänkande och positiv stress är bra.

Negativt dito är dåligt.

Ta dan som den kommer och bekymra dig inte för saker som kan hända men inte har hänt.

Varva upp kroppen en eller två gånger om dan så att pulsen ökar genom motion eller fysiskt arbete. Det ger nyttig avslappning efteråt.

Testa det otestade dvs var nyfiken på allt nytt.

Ha sex och få orgasm så ofta du orkar. Avslappande
>pedhan< Det är jätta bra att ha sån livskvalite och man får hoppas på att fler lever efter det , men när det gäller det medicinska om du nu faktisk har riktiga sjukdomar så vill man gärna att det finns bra mediciner och att läkare / forskare vet vad dom gör och snackar om och inte säger en sak varpå dom ändrar sig det blir en väldigt negativ stress hos många och det är "dom som vet " som skapar det .

Carpe diem
Kul att ämnet engagerar så många. Läs gärna artiklarna som är på svenska.
Det finns enslutreplik i den första artiklen somär skriven av Anders G Olsson. Denne läkare är enligt många "köpt" av industrin som tillverkar blodfettsänkande läkemedel.
@Bea din kompis hade sannolikt Xantelasma (kolesterolinlagring) på ögonlocken, ibland på armbågarna och beror oftast på en mkt specielll leversjukdom. DE kan ha skyhöga kolesterolvärden men drabbas in lättare av hjärtinfarkt. Ett betydligt starkare tecken på kranskärlssjukdom är en typisk fåra på örsnibbarna (Öronlobsfåra, Earlobe Crease).
PonGot!

Jag hittade dina inlägg i läkartidningen i detta ärende.

När jag läste ditt inlägg rusade jag ut i badrummet och kollade mina rynkor
och fåror i öronen.

Men jag hade konstigt nog ingen sådan fåra. Annars brukar jag ha allt.

Här är ett foto på ditt öra. Diagonal fåra har du troligen.

www.internetstart.se/bildgalleri/pics/03861.jpg
>PonGot< Va bra att du skrev vad det heter *L* hon vet ju och får behandling , det om öronsnibbarna hade jag ingen aning om där ser man

Men sen det har blivit mer och mer privatisering inom vården så anser jag att många läkare vårdcentraler är köpta , jag la märke till min tidigare vårdcentral att jag fick bara mediciner från ett visst företag det gjorde att jag fick fel diagnoser och hamnade på akuten det hade jag sluppit om läkaren lyssnade och behandlade rätt men det verkar som att vissa mediciner för vissa sjukdomar inte fanns inom det företaget så allt blev helt fel .

Det här är ingen spekulation för jag har pratat med min medicinläkare och han anmärkte oxå på det sen vad han ska göra med det låter jag åt honom jag orkar inte bråka men jag har bytt vårdcentral.

Nu ska jag kolla mina öronsnibbar Nä jag skojar bara men det är bra att veta sånt
Bea!



Alla på IS Forum håller just nu på att kolla sina öronsnibbar. Det sätter jag
en peng på.

Undra om det är sant. Låter mystiskt.

>leiake< ja visst gör dom Hi hi .

Jo men man kan se mycke på kroppen det är ju faktiskt inte helt bluff det här som homeopati ( tror det heter så ) i alla fall läkare som kan se på ögonen vad som är fel , men man ska va lite skeptisk mot dom oxå dom tjänar ju verkligen pengar på sin behandling , hur som helst det är inte för inte som det heter att ögonen är människans spegel , undra vad man ska säga om öronsnibbar


Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem