Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows mediaspelare

Windows mediaspelare

Sedan någon dag tillbaka så fungerar inte Windows mediaspelare. Det blir inget ljud. Jag funderar på om det har något med de sista Windows update att göra??

Det är ljud i datorn, då windows systemljud fungerar, men det går inte att spela musik eller kolla på filmer och få ljud.
Däremot fungerar det i VLC spelare, MEN jag vill ha igång mediaspelaren
Några förslag?
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

Jag har haft samma problem ett par ggr och har då hämtat K lite Codec och sen har det fungerat du hittar det här: http://www.free-codecs.com/download/k_lite_codec_pack.htm
Kör KMPlayer så slipper du alla problem.
Ingen lösning på ditt problem utan ett tips på en bättre mediaspelare. Den kör alla format och är givetvis gratis.
Tack karlman, men som jag sade, jag vill lösa problemet mec WMP.
KL-lite har jag haft tidigare men dessa kraschade något annat program så dessa tog jag bort för länge sedan.
Annons
får du ljud om du öppnar en fil innifrån wmp
Inget ljud hur jag än gör.
Jag funderar på att det kan också var Sony Ericsson program till mobiltelefonen som jag installerde här omdagen.

Ska prova Leaikes recept med systemåterställning.
inte skulle jag göra en systemåterställning, så skoj är det inte.
det är helt klart något program som snott eller som ställt om wmp-ns inställningar eller codecs.
under hjälp i wmp har du några menyer som kan hjälpa till att felsöka
eller under verktyg osv
Nu har jag lokaliserat att felet finns i min användarprofil, inte i hustruns.
Eftersom jag har problem även med anslutningen till nätverkskortet, som tar lång tid, så kommer jag att blåsa ur datorn och installera om allt med en ren Win7 installation. Förut hade jag gjort en uppgradering från Vista till Win7 och på min bärbara dator så blev det inte heller helt bra. Den funkade bättre efter en "ren" ominstallation.
Nu ska jag fiska i Storfjätern i en vecka. Sedan ska jag ta mig an datorn.
bara för att du nämner uppgradering så låter det klokt
ha en god fisketur
Tack Göcke. Det brukar gå åt med lyckönskningar. Det är väl inte så ofta vi äter oss övermätta på egenfångad fisk precis, men vi brukar klara oss bra ändå. Kompisens fru är ju mattant i skolan. .
PerAsk!

Vad har dina fiskar med Windows Mediaspelare att göra.

På tal om att "sabba" trådar på IS Forum.

Har du Iphone med dig så kan du "plåta " dina fiskar och skicka till oss.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem