Tisdag 2 mars 2021 vecka 9

Forum \ Dator och internet

Hur hantera filer i WinRAR Tråden är löst
Bea
2010-07-04 18:40
Jag har fått några låter som jag laddat ner och dom ligger nu i WinRAR hur ska jag göra för att flytta dom till en folder som jag själv gjort .

det skapas enbart ny folder i WinRAR som jag kan lägga låtarna i men jag vill inte ha dom där ??

Antal svar på detta inlägg: 10

Göcke
2010-07-04 18:56
en rar fil är som en zip fil , en behållare av packade filer
du måste hämta hem ett program som klarara att packa upp det paketet.
winrar/winzip/7-zip eller dylika program

har du något sådant program instalerat, högerklicka på rarfilen och välj packa upp

Bea
2010-07-04 19:02
>Göcke < Jag har nåt sånt program ska kolla det .

Bandit
2010-07-04 19:03
Precis som Göcke skriver så klickar du på filen med höger musknapp.. Jag får upp två olika alternativ: extract here och extract files. Väljer man det första så öppnas filen i samma mapp som originalet, väljer man 2an så får man själv välja vart man vill lägga innehållet.

Bea
2010-07-04 19:13
Himla konstig för så står det inte hos mig , select all och en massa annat extrect to specifed folder extrect without confirmation ?

Vilket ska jag välja ? jag tror jag gjorde så förrut Add to file archive då försvan dom för mig , fick ladda ner dom på nytt .

Dom har en icon framför sig ( Nero) tror ni att jag kan ladda ner dom till Nero burn program ?

Bea
2010-07-04 19:15
>Bandit< jo nu fick jag till det så som du skrev , jag va inne och högerklickade på filerna :P då blev det ju nåt annat .

Bea
2010-07-04 19:19
Tusen tack , nu fick jag en ny folder där låtarna ligger

>Bandit< Jag valde alternativ 2 så fick jag en ny folder , skriver det för det kan ju va bra för andra att veta .

Göcke
2010-07-04 19:45
nu kom höger musknapp till användning igen , en ack så glömd knapp

nu har du fått kläm på detta med Bea

Bea
2010-07-04 20:04
>Göcke< Nä då jag har inte glömt den , det jag gjorde fel va att jag gick in i WinRAR och klickade på filerna då blev det ju nåt helt annat , det räckte att högerklicka på själva WinRAR iconen med namnet på dom samlade låtarna det va det jag missade .

man lär sig alltid nåt nytt och det är ju bra det jag är jätte dålig på såna program men nu vet jag hur det fungerar

Göcke
2010-07-04 20:30
nu fick jag ytterligare ett sätt att se på hur användare kan tänka.
hade inte en tanke på att man kan skulle försöka göra så.
förmodligen en yrkessjukdom

Bea
2010-07-04 20:38
Ja och det är ett bra sätt att förlora saker på oxå tack och lov så är det en grupp jag är vän med så jag kunde ladda ner låtarna 3 gånger

Värre om det hade varit nåt annat eller nåt som man inte kan få tag på¨igen .

Jag hade win zip förlänge sen men hade helt glömt bort hur det fungerade , så nu är jag uppdaterad

Till: Forum \ Dator och internet

^ Till sidans topp

Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

Logga in eller klicka här för att bli medlem