Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Övrigt

Ut med hagelbössan

Ut med hagelbössan

Jag sitter här och bidar min tid. Snart är det dags. För vadå? Jo, ut och jaga mupparna med sina mopeder och små crosscyklar. År efter år så pågår denna plåga i vissa områden. Ni på landet jagar vilt. Vi i storstan jagar människor. Hu, vad hemskt. Efter många kontakter med polisen som inte klarar av att fixa detta problem, så hoppas jag på en ny framtid någonstans ute på landet. Kanska lurar jag mej själv.
Antal svar på detta inlägg: 16
Sidor: 1 2 Nästa »

>bambi< Har du aldrig varit ung ? Försöka att prata med ungdomarna och deras föräldrar om du vet vilka det är att jaga dom kommer inte att hjälpa dig utan snara att dom kommer att dumma sig mer och vad menar du med "mupparna" det är inte rätt att förolämpa folk på det visset det finns mycke problem med mobbing och att kalla nån för mupp är mobbning och det kan straffa sig !
>bambi< Du är ofta störd av ljud utifrån !

Köp ett par hörlurar sätt på skön musik och bara
njut !
Som Bea skriver ju mer Du irriteras av det och
klagar på det, dessto mer lider Du själv.

Ja bambi, livet på landet är skönt ! Här är väl den
storsta plågan alla flugor, som djuren (kor, hästar och får)
lockar hit + möss och sorkar. Men skaffar man sig ett par
mössjagare (katter) och några flugsmällare så ordnar det
sig med det också !
VÄLKOMMEN ut på landet !!
Det är inte lugnare på landet, det är en bluff tro mig. Sedan två år tillbaka bor vi på landet och sommartid så sover man ju med balkongdörren öppen. Det är ljud som mopeder, fyrhjulingar, fulla ungdomar, kossor, och en fläktjävel som surrar dygnet runt. Det är inte lugnt. Visst inne i stan är det värre men det får man räkna med.
Ta midsommar t ex, då satt vi ute och myste med lite vin och gott tilltugg, vad händer.
Jo den ena bondjäveln får för sig att åka ut med traktorjäveln för att slå och en annan bondjävul (han som bor granne med oss) börja röra om i gödselstacken med sin traktor. Ja menar det var ju för fan midsommarafton kan dom inte ta ledigt nån gång.
Nä lugnet på landet ska nog vara där det inga bönder finns.
Annons
det gnälls så jävla mycket i Sverige. gör något positivt av det istället för att jämra sig

Det finns ett talesätt som säger att man kan alltid ha det sämre samt att ordet nöjd det vet dom flesta inte vad det är inklusive jag hehe.
Ja, tänk så fel man kan hamna !!

Jag är uppvuxen i storstaden, men i mogen
ålder (23år sedan) flyttade jag ut på landet
med får,kor,och hästar runt omkring mig, på
åkrarna, härliga grannar, både bönder och
icke bönder (som vi).

Vi har fin grannsämja, utan att springa ner dörrarna
hos varandra, vi firar midsommar med några, och kräftskiva
har vi där nästan hela byn ställer upp!

När bönderna sprider gödsel, ja, då får man stänga fönster och
dörrar. Men va´då´!!! avgaserna i stan är giftiga det är inte
gödselns dofter!

VIVA Landet !



hej alla! Nu lägger jag ner mina skriverier. Jag har märkt att dom flesta som har något att säga om det jag skriver inte har någon erfarenhet själva i samma utsträckning som oss som har dom här problemen. Det är inte bara jag som " lider". Det skrivs och pratas om samma saker i närområdena år efter år. Skola, polis, kommun och olika föreningar. Dom försöker, men det ger inget resultat. Det är ju allltid dom som vet minst som har mest att säga. Ha det gott allihopa! Jag tittar nog in någon gång ibland.
bambi, alla kommuner har problem med detta, orsaken är ju att vi fyller på med nya generationer ungar , som vill göra sin grej.
och att fånga upp de nya grupperna är inte samma sak som att fixa för de som redan lugnat ned sig.

det här är ett evighetsgöra
bambi!

Jag har erfarenhet av allt. Tro mig! Dessutom har jag Google.

Dina inlägg är nog för svåra för oss på IS. Vi hänger inte med vad du menar.

Du kunde kanske precisera dig mer.
< bambi> Vad vill Du att vi skall göra?

Skall vi bara säga "och vad synd det är om Dig" ?
Eller hur vill Du bli bemött??

Många har nog haft störningar runt omkring sig,
men alla störningar kan inte avhjälpas på samma sätt!

Jag har gett Dig ett tips om hörlurar och skön musik !

Vilket jag fick god andvändning av när min granne
övade på sin saxofon, men inga hela stycken bara
de strofer han hade i sin orkester. Detta skedde mellan
6.00- 8.00 på morgonen och 20.00-23.00 på kvällen!
Då var min CD-spelare skön att ha´!! Man slappnar av och
somnar skönt!



Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem