Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Hyresgästföreningens moral

Hyresgästföreningens moral

Jag råkade få sms från en bekant , för ett år sen hade jag en dickution med honom om att jag tyckte att hyresgästföreningen är för mycke på bostadsbolagens sida och att jag säger upp min medlemskap hos hyresgästföreningen ( han jobbar där) nä nä sa det gör vi inte vi är till för hyresgästerna det köpte inte jag .

Så igår får jag sms om att han anstäld på hyresgäsföreningen har fixat jobb till en vän hos ett bostadsbolag sms va inte till mig och förs tänkte jag inte så mycke på det för det va sent på kvällen .

Jag börjar nu fundera över det här nu har jag verkligen svart på vitt att det ligger till så och det är under fester som jobbtjänster kommer till

Vad tycker ni om det här är det okej av hyresgästföreningen eller är det som jag tycker omoraliskt ??
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: 1 2 Nästa »

Bea!

Det är som i affärer och politik. Lite mystiskt!!

Det heter ibland "kontakter". Utan dom är du körd.
Sedan har vi en variant. "Nepotism" heter den.

När du blir statsminister så tillsätter du din mor som finansminister.
Hon är ju bra på att räkna sina misstag.
Hur är det där egentligen?

HGF och SABO sägs ju samarbeta?!

MÅNGA är sura som bara den på det!

Ska inte HGF vara oberoende?

är det moraliskt/förbjudet att ragga konkurenters/motpolers anställda ?
Annons
Bea !
Läser Du andras SMS ? Omoraliskt!

Det är precis som leiake säger "kontakter" !

Mitt barnbarn fick ett arbete, på grund av att hennes
pojkväns pappa arbetade på den arbetsplatsen.

Kalla det omoraliskt men så ser dagens verklighet ut !

Vad det gäller, en anställning på ett bostadsbolag,
genom kontakter med H. F. har väl inte att göra med att H.F
inte arbetar för hyresgästerna ,när det gäller avtal om hyror m.m.

Förstår inte riktigt vad Du menar ?


pensionär!

Först vill jag gratulera till ett "stilistiskt" perfekt utformat inlägg på detta
Forum. Du är för Goo! Jag fick tårar i ögonen.

Nästa vecka skall jag lära dig appostrofer. Då blir du bäst.

För att återgå till tråden så är nog "Bea" ensam om att förstå densamma.

Men hon är "mysig". Minst sagt.
Nej jag läser inte andras sms ! dom kom till mig då min bekant skickade fel och det är ju själv klart att jag läser sms som kommer till mig hur ska jag annars veta att dom inte är avsedda för mig , redan efter första smset som jag förståg att han hade skickat fel så fortsatte han antagligen så va han så förfriskat så han försåg inte att han skickade till fel person det kom han på efter ca en kvart.
Jag har haft en diskution med honom för ca ett år sen då dt så att säga blåste en hel del kring det bolaget och han skulle verva mig till baka till hyresgästföreningen menandes att dom inte alls ståg på hyresvärdanas sida som sagt gick jag inte me på det och jag anser inte att det är okej när en anstäld fixar jobb åt nån på mostadares sida så att säga , det är min åsikt inte visste väl ja att det skulle bli sååå känsligt pensionär jag menade inte att trampa på dina tår ! självklart har man en hel del kontakter men om man samtidig går ut med att man inte alls står på den andres sida så blir det hela väldigt märkligt

Hur som helst så har han redan börjat både att skicka sms och ring och ber om ursäkt för att det inte alls är som det stor nå ja som sagt väldigt konstig affär enligt mig.
Bea!

Jag tycker inte om långa inlägg.

Min dina inlägg måste jag bara läsa hur långa dom än är. Du är för Goo!

Du får till det på slutet.
>leiake< det tar jag som en komplimang
Ursäkta alla stavfel det blir så när man springer till tv för att inte missa nåt på Tour de France
Bea!

Varför tycker du om "Tour de France!."

Jag fattar inte det. Men du kanske kan ge mig ett vettigt svar.
>leiake< för att det är en jätte prestation dom gör på 3 veckor och det är underbara bilder från helikoptern så det blir även en liten fröjd för ögat

Jag ska självklart kolla på Tour de Pologne oxå asså runt Polen .

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem