Lördag 21 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

De i min familj som jag uppskattar

De i min familj som jag uppskattar

Min mor som snart är 80 år ung
mina bröder,som hjälper till så gott de kan ,
Tyvärr så finns ju inte pappa mera , men oki var osams väldigt mycket ,men det blev bättre tiden innan han blev sämre och dog
Antal svar på detta inlägg: 9
Min fru mina barn och barnbarn,

mina föräldrar 82 och 84 år,

min lillasyster och hennes familj...
[www.internetstart.se/bildgalleri/pics/03893.jpg] ..

Du är nog inte ensam om att ha dessa tankar
i dessa tankar finns även alla de gammlingar som bidrog med att förgylla barndomen

och denna lanthandlarbuss som man åkte med för att bära varor till gummorna, för det fick man en läsk och lite kandiesocker i strut.
Göcke

även jag minns lanthandlar bussarna som här uppe i lima gick en bra bit in på 80-talet ,men numera finns de ej tyvärr
Annons
Ja vem ska man uppskattat? Biologiska föräldrar som lämnade en åt slumpen! Eller fosterföräldrar som med sina hårda uppfortningsmetoder försökte få en att lyda!!!!

Men jag saknar fiskbilen,drickarköran,och bilen med livsmedel.
Nu beställer man sina livsmedel på nätet eller ringer ICA.

Då kör dom hem det det åt dig. 129:-.

Det är lite dyrt, så jag bär mina kassar än så länge.
Men den dagen kommer.............! När 129: är billigt.

Varför inte gratis hemkörning betald av sociala.
fjällkobonde! jag är äldre en du men jag kommer ihåg när man köpte dricka av drickbilen Han hette jonas och var en trevlig kar och jätte snäll, jag fick alltid klistermärken typ zingo, pripps lyckholms. Jag mins en gång när pappa hade bestält svagdricka en stor kagge jag glömmer det aldrig jag fick smaka men jag fick inte dricka skummet!. det var tider det.
Leiake
kan du skippa ditt tjötande, du kan bättre änn så !!!!!!!!!!

Ja nog är du äldre , men lanthandels bilarna kom även när jag var ung och vi bodde vid Rissätra skola , fick alltid en ask med zoo tabletter , tror askarna var gröna eller gula ,det var när Hammarberg körde bussarna .
fjällkobonde Jo då det kommer jag i håg . zoo askarna var gula men det fans gröna med kommer inte ihåg vad det var för godis. Körde inte Hammarberg för karelius? eller vad det renhalls? kommer inte ihåg det.
Jag uppskattar mina föräldrar mest.

Imorgon är det 15 år sedan mamma dog.

Imorgon skulle pappa ha fyllt 85 år.

Men tack och lov har jag min kille och hans barn kvar än så länge.

Ta aldrig någonting för givet och försök att hålla sams med dom som ni älskar.


Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem