Tisdag 16 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows 7

Windows 7

Hej!

Har nyligen köpt en ny stationär dator med windows 7 home premium installerat i.
Det har inte varit några större bekymmer med datorn mer än att när grabben spelar counter strike. Varenda gång efter han har spelat så går det inte att öppna vissa program. Jag klickar på dom men dom kommer aldrig upp på skärmen...det ser ut som dom försvinner ut ur skärmen. Det är bland annat messenger, spotify och skype som inte går att öppna ordentligt. Programmen ligger nere på aktivitetslisten men det går inte att se dom på skärmen.

Nån som har en idé på lösning eller vad jag ska göra när det blir så här?
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: 1 2 Nästa »

efter counter strike
har du testat med att starta om datorn.
Japp vi har provat med omstart...hjälper tyvärr inte
ligger de nere i listen och kör , får du upp fönstren om du maximerar dem, högerklicka på ikonen
Annons
Ja dom ligger nere på listen...det händer inget när man maximerar, minimerar eller återställer. Klickar man på dom så kommer dom aldrig upp på skärmen utan ligger ff bara kvar på listen och blinkar att dom körs.
Madwig , då får vi söka och hoppas att någon har råkat ut för det samma.
och kan tippsa oss
Jag hade något liknande problem och då gick jag in och ändrade grafikinställningarna, men jag kommer inte ihåg vad jag ändrade till.
Tror att olika spel eller program kan ändra inställningen utan att det sedan ändras tillbaka.
Testa så får du se......
du är nog inne på rätt väg IvoBaloo
Oki jag får testa att ändra grafikinställningarna och kolla om det funkar =)
Tack för tipset...är det någon som har fler lösningar på lager så tackar jag och tar emot =)
Madwig, du kan väl svara på om det lyckades. Alltid kul att veta om man lyckats lämna ett bra tips?
Jag köpte ny dator i maj, W 7 64-bitars! Kunde inte ladda hem adobe flashplayer

Jag jag fick byta till en annan webbläsare som kör 32- bitar vilket löste mina problem. Jag undrar bara om nån kan förklara skillnaden mellan 32 - 64 bitars ?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem