Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Systemadministratören

Systemadministratören

Kan ej nå rubriken och är i behov av det då datorn sägser "E-postgenomsökningen fungerar ej. Kontakta systemadministratören"
Please help me.
Antal svar på detta inlägg: 23
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Hej leiake!
En fråga. Var får man reda på:"Tillbaka" fungerar bara i 20 sekunder på detta Forum.
Det är tydligen så många saker som man måste ha i skallen så jag får nog lov att låta bli Forum.
Hoppas det går bättre för mej med Fortum, de ha inte krånglat ännu.
Seggre95 !

Tyvärr är det så. "Tillbaka" är en undermålig funktion på detta Forum.

Men du kan kopiera ditt inlägg och lägga i datorns minne innan du klickar
på tillbaka. Då ligger det kvar. Men det kräver viss utbildning.

Ett gott råd. Klicka aldrig på "tillbaka". Det gör inget om du stavar fel.

Det är likadant på banken. Använd aldrig "Tillbaka-pilen" uppe till vänster.
Använd "tillbaka" på bankens hemsida.
Lejake! Detta med fabriksinställning är ingen höjdare för dom som är osäkra, dels så måste man kopiera och installera igen samt alla uppdateringar som tar flera timmar. Dessutom alla program som måste installeras. När det gäller fel som rubriseras ovan finns det säkert andra lösningar.
Annons
leiake

håller med bengan om detta med fabriksinställningar.

Jag skulle nog behöva göra det på min dator, den har blivit almänt seg och trög att öppna olika program.

Starta upp tar mig ca 5-10 minuter trots att jag kört CCleaner och liknande program ofta, (2-3 ggr/vecka).

Men jag drar mig för fabriksinställningar, Vet vilken tid det tar att göra det.

Installera om alla program man skaffat, har inte skivor till allt .

Allt installera om allt tar väldigt många timmar för mig.

Så jaghar hellre en seg dator som tar lång tid, man måste ha tålamod för att hålla på med sånt.

Det är iallafall min åsikt om det.
Seggre95´s problem har inte med fabriksinställning att göra.

Brinken , inte sjutton behöver du göra fabriksinställning för en seg dator.
ta en funderare varför den är seg istället. starta en tråd om det så skall du se att du får många andra förslag att fixa till den.
>>Brinken , inte sjutton behöver du göra fabriksinställning för en seg dator.
ta en funderare varför den är seg istället. starta en tråd om det så skall du se att du får många andra förslag att fixa till den.<<

Sant som det är sagt
Inte vet jag vad som hänt. Jag fick av mitt barnbarns man ett tips om försöka med SUPERAntiS Free edition. Jag gjorde det. Ungefär en kvart tog det innan det var klart men inget blev bättre. Därefter har jag försökt med det flesta olika lösningar men ingenting har hjälpt. Det slutade med en stor blå skärm där det stod en massa för mej oförståeliga saker, men vad värre var den låste skrivbordet totalt då lät jag datorn vara ifred över helgen efter att på felaktigt sätt stängt av den. Idag var det saker jag ville ha tag i, men alldeles hopplöst. Då försökte jag en gång till med SUPERAntiS, det höll på i 48 min och talade om att jag hade 17 fel som jag försökte fixa. Jag ringde 90200 men att resonera med en robot är hopplöst. När jag efter en timme inte kunde låta bli att försöka en gång till då var datorn helt Ok. Hoppas det håller i sig.
Seggre95 , bara sättet att jobba som du gör.
gör att jag ryser.
Den 28/7 frågade jag om ett problem som jag hade skulle man kunna säga. Har med mitt lilla kunnande klarat det hela ganska skapligt, men en sak återstår.
Det hela slutade med att en fil lades upp i mina dokument, och när jag läste den begrep jag ingenting. Där var alldeles fullt med filer och mappar med de konstigaste namn jag aldrig sett. Ok tänkte jag jag tar bort dem men när jag tagit bort ett par stycken kom där upp en varning "tar du bort den här kraschar hela systemet" så jag sparde filen i en mapp som kallade" här är skiten". Nu hade jag tänkt jag skickar in dem till forumet, men det går inte att redigera, kopiera funkar inte. Ska jag bli ännu långtjatigare så räknar jag upp ett par rubriker 1. Är en mapp "Language". 2. Är en mapp "Plugins". 3. Är en Tv som heter "BootSafe". 4. Är en fil med en not på och WAV och som heter "detect". 5. Är en fil med två kugghjul på som heter "deupx.dll". Så där fortsätter det 18 gånger till.
Min fråga är nu, är jag tvungen att ha denna mapp kvar mina återstående dagar eller kan jag bli kvitt den på något vis
Seggre95!

Jag råder dig att inte ta bort någonting så länge datorn fungerar som den skall.

Dom filerna du "surrar" om tar så lite plats så du behöver inte bry dig.
Tar du bort grejer så ångrar du dig. Jag lovar dig.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem