Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Jag vill köra i 67 km i timmen

Jag vill köra i 67 km i timmen

Jag har ju åkt runt lite i sommar och sett alla nya hastighetsbegränsningar. Den lägsta jag såg var 20 km/h, jodå jag lovar. Tjugo! Den högsta begränsningen var 120 km/h, och sedan så fanns alla de hela tiotalen där emellan. Det är ju inte vettigt. Hur ska jag komma ihåg vad det är för en väg jag åker på när det dyker upp en fartkamera, och hur fan kan man lyckas köra i 20 km/h?

Idag fick jag höra att polisen drar in mer än dubbelt så mycket böter nu än förr. Ja det tror jag säkert. Ett tips för att få dem att dra in än mer pengar vore väl om de kunde variera hastighetsgränserna yttligare lite. Vad är det för fel på 93 km/h? Om lagarna iallafall inte är till för att stävja brott, utan mest är till för att sätta dit hederligt folk som faktiskt kan betala böter så kan man lika gärna ha sådana hastighetsbegränsningar. Vad sägs om 17 km/h?

Nä det politiska parti som säger sig vilja städa upp i den där djungeln av idiotiska hastighetsbegränsningsskyltar kommer jag ge min röst i nästa val, men det finns väl inget sådant parti va?
Antal svar på detta inlägg: 1
"Jag håller med du", Efter en 90km-sträcka tillåts 110 km och efter c:a 3km tillåts 100 km, alltså på samma sorts väg, en sammanlagd sträcka på c:a 5km.

Därefter tillåts endast 90 km... alltså som man vant sej vid sedan en längre tid tillbaka...

Detta är idag förekommande E18 österut från Karlstad.

Vet inte om det är kommungränserna som avgör, men vilsen det blir man, även vi på landsbygden!!!!!!

Den vänstra handen vet nog inte vad den högra gör???!!!

(Transportstyrelsen/kommunerna).

"Nya gubbar nya papper"


Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem