Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Ogräs

Ogräs

Hur skall jag få bort all ogräs mellan mina plattor i min trädgård. Jag har ca 140 plattor av den större storleken, 50 x 50. Har försökt med allt, högtryck, legat på knä med kniv och en särskild borste där jag stå upprätt, Borsten var som en stålborste. Det finns naturligtvis round-up, men det blir alldeles för dyrt och då måste man ta bort ogräset först iallafall. När jag har börjat ta bort och kommer fram till den sista stenen så har det börjat komma upp igen. Ge mig ett tips som jag kan använda mig utav.
Antal svar på detta inlägg: 27
Sidor: «1 2 3

Jag har för mig att värmepistol fungerar lika bra som gasol. Man skall inte värma för mycket bara. Det är några blåsor som ska gå sönder i växten har jag hört.
Nått som jag använder är helt vanligt salt i ganska stor mängd sen lite vatten,
Ogräs vet jag ej om jag skall kalla det, det är värre så. Det heter nate. Lätt att rensa men det kommer förbaskat kvickt tillbaks igen och man har ju annat att pyssla med i trädgården. Inte nog med det, det kommer lätt en massa ohyra med naten. Just nu har jag problem med liljor. Där kommer en liten svart prick, som efter en natt är ett ganska stor svart föremål som man lätt kan krossa med fingrarna men fy fasen va äckligt det känns och en grönsvart vätska blir det av det hela. Någon som har någon lösning på bekämpningsmedel har själv försökt med såpvatten. Vidare så tror, men bara tror jag att dessa djur kommer från en röd liten skalbagge, större än en nyckelpiga men lite avlång och har inga prickar. Någon som vet?
Annons
Seggre95. Ang Liljorna så har du liljebaggar som lägger dessa äckliga ägg i sin avföring.
Kolla efter röda vackra skalbaggar och krossa dem.
Vi sprutade även med en såpvattenlösning innehållande tabasco och det verkade fungera skapligt, men då får det inte regna hela tiden.
Seggre95!

Har du hjärta att störa när dom parar sig. Krossa låter hemskt.

Häll på såpvatten i stället just då.

www.internetstart.se/bildgalleri/pics/03899.jpg
Undrar hur leiake skulle känna sej om nå´n hällde över honom en hink såpvatten när han höll på...?

lasse940!

Det blir som i militära." Övningen avbrytes stå upp".

Min tanke var att avbryta baggarna. Då blir det inte fler nya baggar i
alla fall.

Sida:
« 1 2 3


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem