Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Hobby och motor

Friidrotts-EM

Friidrotts-EM

Grattis Emma Green :blommor

Är inte Mattias Sunnerborn grymt lik Peter Stormare?
Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: «1 2

Släggans vikt för herrar fastställdes 1887 till 16 pounds, vilket motsvarar 7,26 kg. Damernas slägga väger 4 kg, samma vikt som vid damernas kulstötning
Leiake!!!
http://korta.nu/d869
4.5kg enligt länken
Emans!

Konstigt! Samma vikt på kula och slägga. Det stämmer inte. Slägga måste

vara tyngre. Den har ju en wire och handtag. Men du kan ha rätt.

"patrikke" är inte sportintresserad. Det märks tydligt.

Jag tycker inte om kastsporter. Det verkar meningslöst. Man är
chanslös om man inte väger 200 kg minst.

Sedan skriver dom att övervikt är farligt.
Annons
Kastsporter....
Jag blev att tänka på stövelkastning:)
Någon som testat på det?

Jag har provat när jag var yngre.
Ganska kul faktiskt.

Kastsporter igen...
Hur gör de i indien
Den enda kastsport som jag skulle kunna tänka mig att hålla på med är nog spjut, de andra verkar så konstruerade. Spjutkastare har ju ändå funnits och haft ett verkligt syfte. Slägga... näää.

Något annat som verkar väldigt konstruerat är väl Tresteg. Varför inte fyra? Den där Christian Olsson börjar jag förresten tröttna på. Kan ni tänka er honom på en vanlig arbetsplats? Tänk när han ringer och anmäler sig sjuk, "Jag tyckte att det stramade till lite i låret när jag klev ur sängen i morse!". Nä nu var det tydligen hälen... nä vore det inte lika bra att han sade som det är? Jag tror att det sitter i huvudet på honom. Det är väl inte lika nervöst att sitta ner i Monaco och spela tv-spel som att tävla mot andra hoppare som nu mera även verkar ha gått om honom.
Kriklund!

Jag läste ditt inlägg just nu. Dina synpunkter verkar "vettiga".

All sport som verkar påhittat är av ondo. Just tre steg. Varför inte 16 steg.
Jag vet! Då hamnar sandgropen utanför arenan och hindrar biltrafiken.

Kasta spjut är lite "stenåldern".

Att springa 100 meter fort imponerar inte på mig.

Däremot dom som springer 5000 meter och mer.
Hur orkar dom spurta dom sista 300.

Det är och förblir en gåta för mig.
@ speedball

Nä visst, inte ska man underskatta kulstötare, men du måste erkänna att krävs lite mer träning för att t.ex. springa långlopp. Jag kommer ihåg en gång när några svenska kraftkarlar med Ricky Bruch i täten tog finlandsfärjan för att deltaga i Finnkampen. De var tre stycken. Ricky och någon som kallades Plutten tror jag. Den tredje minns jag inte namnet på, men de tre tog sig iallafall an smörgåsbordet. Det slutade med att personalen fick mota ut de tre gentlemännen annars hade det inte blivit någon mat kvar åt de övriga pasagerarna. Så skulle t.ex. inte Emma Gren kunna bete sig...

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem