Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Fredagen den 13:e ??

Fredagen den 13:e ??

Har någon ISare speciell inställning till fredagen den 13:e. Undviker du något?
Vet Du bakgrunden?
http://sv.wikipedia.org/wiki/Fredagen_den_13
Antal svar på detta inlägg: 18
Sidor: 1 2 Nästa »

Pongot!

Jag tycker inte om skrock. Man tänker bara, att idag får jag passa mig.

Att gå under stegar och nycklar på bordet är detsamma som självmord i
min lilla värld,
Jag tror vi är lite skrockfulla alla till mans. En del vill bara inte erkänna det.
Det är väl så, har man intala sig att ta det försiktigt så fallerar det.
Själv kommer jag att ligga lågt denna dag.
I dag är en sådan dag som man borde vakna upp, och vända sig om och sova igen....

Jag har haft extra otur på just fredag 13 så något j****lskap är det med det här datumet
Annons
Jag minns väl egentligen bara en olycksam Fredagen den 13:de. Den inföll på en Långfredag. Jag hade just köpt mitt hus, och hade för första gången bjudit hem en tjej som jag var lite intresserad av. Det slutade med att det blev stopp i avloppet. Källaren översvämades, och jag rensade avloppet från skit. Ja alltså bajs för att tala klarspråk. När jag efter någon timme var klar så fick tjejen plötsligt bråttom hem. Kvar stog jag. Ganska slokörad om jag ska vara ärlig. Jag som trodde att hon skulle bli imponerad av min bostad
Kriklund!
Du skulle inte haft glädjetjut mm för dig när du rensade avloppet

Hon borde blivit impad av en händig man tycker jag.
Jag tror hon var "bajsenödig". Men litade inte på ditt avlopp. Därför gick
hon tillbaka till sin gamla förälskelse. Han hade nya toalett med jaccussi och
allt som fungerade.

Tjejer älskar nykaklade toaletter och nya gardiner i köket.

Helst nytt varje vecka.

p.s Jag glömde tapeter. Bytes helst varannan vecka.
Snacka om BOTP.

Det går tydligen inte att undvika på ett Forum.

BOTP= Inlägget går utanför tråden.

Jag har överlevt en massa "Fredagar den 13:e".
Det är att bara för att skrämma upp folk. Undrar varför?

Min mormor skrämde upp mig för brunnstroll. Jag var nog 50 år innan
jag vågade titta ner i en brunn.

Än idag tycker jag det är obehagligt.

Jag förstår hennes omtanke i dag. Den var god.
Varenda fredag den 13:e som jag kan påminna mig så har det gått bättre än dom andra dagarna på året.
så här vilar ingen otur eller ledsamheter heller för den delen.
För mig är det så att det händer nåt dagen efter alltså den 14 , peppar peppar ta i träd .

För några år sen va jag på banken just fredag den 13 då hade bankens datorer laggt av dom hade fått nåt jätte virus , har för mig att det hände ganska ofta i början på 2000 talet att vid helger och såna datum som många datorer fick problem på grund av virus och trojaner .
Jag lovade mig själv att ligga lågt denna dag. Men, så hade jag en del till återvinningen såsom jord och annat trädgårdsavfall. Solen sken och tänkte jag nu kan jag åka utan risk för regn.

500 meter kvar till återvinningen. Enstor svart molnbank torande upp sig och regnet kom. som att hälla en hink vatten rakt på en.

När jag skulle hälla ur jorden ur plastsäcken, var där en lång rot som fastnade i säckknuten med följd att jag blev jordig ända upp till armbågarna, och regnet det bara öste ner. Som tur var hade jag en torkrulle i bilen så jag kunde greppa bilratten.

Så fort jag satta mig i bilen, sken återigen solen som om ingenting hade hänt.
Detta är fredagen den trettonde i ett nötskal.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem