Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Hobby och motor

Jakten har börjat

Jakten har börjat

I kväll är mitt äldsta barnbarn (Kvinna) på sin första pychjakt (stavas det så)

Lite nervöst är det,men hoppas att hon agera som hon blivit lärd.

Har själv jagat för några år sen: Det är med en viss spänning man sitter i tornet och spana. Samtidigt är det en god avkoppling,att sitta och höra alla "Rogivande" ljud .
Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: «1 2

onödigt med fiske också då? jakt är en livsstil för många.
Nånstans borde väl ändå gränsen dras. Det finns ju sportfiske och yrkesfiske. Yrkesfisket är ju såklart helt nödvändigt. Sportfisket är väl ganska harmlöst med.

Nedan visar på en slags tradition på färöarna. Man bör inte alltid komma undan med att det är en livsstil eller tradition menar jag.

http://tylerochquentin.wordpress.com/2010/08/16/masslakt-av-valar-pa-faroarn
a/#comment-1211
Nu prata vi om jakten i Sverige!! Andra länder lägger jag mig inte i!!

Tänk om vi inte hade älgjakten!! Hur skulle det då se ut??

Vägen full av älga Trafikolyckor!! Lidande!!

Och så har vi dom jä.... vildsvinen!! Vilket elände dom ställer till i trädgården och golfbanor!!
Annons
Thomas2!

Av någon anlednig så var jag ute och körde bil i dina trakter tidigt en morgon.

Efter ett backkrön så stod det 50 älgar. Minst. Men dom betade i i dikeskanten.
Vilken tur. Men jag glömmer det inte.

Jag tycker man skall utrota älgar. Inte alla! Det är för grymt.
Då får mina barnbarn inte känna vad älgkött smakar.

Då är dom utlämnade till MacDonalds.




Såg på ett jaktprogram på tv4 häromdagen. Magnus Samuelsson var med som gäst och fick prova skjuta duvor. Ja riktiga såklart. Han skötte sig riktigt bra. Träffade flera stycken. Tror de flesta var dödande skott t.om. Det framgick inte om alla som blev träffade blev kontrollerade att det verkligen var dödliga skott. Men kul, ja de hade de i alla fall.
leiake!!!

50 älga!!! Är du säker på att det inte var vildsvin??
Jag är en människa som tycker om djur och natur, men en inte alltför inbiten jägare. Jakten har sitt, men skottet är inte det viktigaste. Att fridfullt få vara i samma miljö samt studera djur och fåglar som strövar fritt i sina rätta omgivningar är en fascinerande upplevelse. Det finns människor som har stort intresse av växter, samt andra har intresse av bär och svamp. Alla kategorier människor, stressade, hårt arbetande, arbetslösa, tänkande människor, alla kan göra det. Har man haft det hårt på jobbet, hemma eller i skolan är detta ett bra sätt att bli avstressad. Att vara ute i naturen är framförallt lärorikt och uppfostrande. En sak skall man veta när man är i skogen, man är aldrig ensam det är alltid ett djur som vet var du är eller en fågel har uppsikt på vad du är och gör. (Många gånger undrar man om alla kameler hemma när man sitter ute i skogen i regn, snö och kyla.)

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem