Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

hjälp mig... cd-bränning med NERO

hjälp mig... cd-bränning med NERO

Jag kan inte bränna längre... kan nån hjälpa mig?!!!

Jag höll på att kopiera några musikcd för att bränna dom, de 3 första skivorna gick bra men sen så pajjade hela j-la "brännar-programmet".

Jag kan göra hela "proceduren" med att lägga över låtar m.m.
startar bränning....vilket fungerar...men när den har brännt ett tag så blir det katastrof... det kan vara efter 50% och ända upp till 98% av skivan som funkat men sen kolappsar allt. TYP: Kan inte bränna med x40... jag har tom försökt att bränna på x16...men det går inte....

Jag har programmerat om Nero men det hjälper inte.....

Jag har även försökt att bränna med windows media player, då trodde jag att hela burken skulle sprängas i bitar.... samma hände där....jag startade lungt och fint... allt gick som det skulle.....sen började skivan (cd-brännaren) få ett eget liv.... Den bara lät högre och högre.....jag fick inte stop på den....försökte med allt men den ville inte lyda mina komandon....det slutade att jag fick starta om datan medan skivan "snurrade" för fullt....



Vad kan jag göra?? Nån som är duktig på sånnt här??

Snälla HELP ME......
Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: 1 2 Nästa »

Kan du spela av de skivor du tidigare har bränt?
och har du installerat någon ny programvara mellan bränningarna?
Göcke; Inte nu längre, det "avbryts" alltid. Det gick ju hur bra som helst med dom 3 första skivorna, sedan dess går det inte....har försökt med olika sorters skivor men det hjälper inte.....känns lite tråkigt efter ca 20 försök....och en massa förstörda skivor...

Har försökt att felsöka datorn men hittade ingen lösning på problemet. Janske det e glapp i nån kontakt inne i burken eller nåt??
Ska man rengöra "brännar-strålen" (eller vad det nu kallas?), kan det vara för att det är skitigt??

Ps; Jag kanske låter som en iddiot på mina frågor.... men jag är en rätt klippsk brutta egentligen.... =D

När det gäller CD-brännare så har du två vägar att gå
endra är det fel på drivrutinerna eller annars så är det hårdvaran.
kan du inte läsa en redan fungerande skiva så låter det som hårdvaruproblem. Att rengöra lincen kan gå att göra men det räcker med att det blir en repa eller att det kommer mer smutts på den för att den skall sluta fungera, skall man rengöra lincen med rengöringsmedel, måsste man veta vad lincen klarar i lösningsmedel annars så är risken stor att man kvaddar den helt.
Om jag har programvara till brännaren så skulle jag prova med att avinstallera den och installera om.
Funkar inte detta så prova med en annan fungerande brännare

Annons
Lilla My jag behöver inte tilläga vad göcke sagt.
Om du är så haj på vara inneför datorn lådan
kolla IDE / SCSI kabel sitter rätt ochså.
du har säker har någon kompis som kan kolla kablar..

Lilla My du kan själv öppna lådan finns säker två skuvar din bruk
skruv los dem. och kolla inne datorn OBS dra ur strömkabel innan.
göcke säger gör han sa oxå drivtiner och proramvaran
Jag ska prova dessa förslag...om det inte funkar återkommer jag igen!
Tack så mycket.....

Ha en fortsatt bra dag.... på återseende.... :)
Jag håller tumma nu om det fungera hos dig.
vad jag tänkte på men jag osäker
är dem nya skrivorna skrivskyddad?
Precis som Gösta säger, så kan skivorna vara kopieringsskyddade och då kan du få en sådan effekt.
PerAsk tar inte illa upp säger bara till dig. jag vill inte att du skall lägga i vad jag skriver. Inga diskustion tack!
tack senast. Man måste försöka ändå skrivningar
Jag vill inte bråka.
Gösta; Nej skivorna är inte skrivskyddade....
Det går inte att bränna nerladdad musik heller....

vilkna bränn skivor använder du?
skriv märke?
har du nero v6?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem