Söndag 5 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Hobby och motor

Söker namn på en fågel

Söker namn på en fågel

Har träffat på en liten fågel som jag aldrig tidigare sett. Svår att beskriva men gör ett försök. Den är liten som en flugsnappare. Den är brun med vågiga band över hela vingarna när den sitter, banden är mörkare brun. Den är total orädd. När jag gräver är den ungefär l½ m från mej, gillar mask och konstigt nog en stor vit larv som jag får upp då och då. När jag stannar upp för titta på den stannar den också upp och tittar på mej, men när jag börjar röra mig igen flyger den bort för stund.
Antal svar på detta inlägg: 34
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Seggre95! På Hemsidan ner till vänster. klicka på Bildgalleri under Forum. Följ instruktionerna. bild hämtat från
"Mina bilder" eller "Bilder"beroende på OS
Storlek högst 100 kb.
När du lagt upp bilden i Galleriet. Högerklicka på bilden och markera URL och Kopiera
Gå till Forumet klistra in i "Skriv ett Svar"
Med reservation för någon felskrivning. Men det ger sig följ instruktionerna bara.
Seggre95 , klarar du det inte första gången så ,
kan du sända bilden till mej,
så skall jag lägga upp den åt dig.
men jag vet att du klarar det.

lycka till i fågel letandet.
Lavskrikan är större än flugsnapparen. Dessutom tror jag inte att den gillar mask så värst mycket, men det är en mycket trevlig och social fågel.
Annons
Har suttit uppe hela natten och "glott" i en fågelbok för att hitta din lilla
fågel. Men jag hittade den till slut. Det är en flugsnapparunge som gillar
vita fjärilslarver.

www.internetstart.se/bildgalleri/pics/03923.jpg
Hej leiake! På bilden ser jag likheten med vågbanden tvärs över fågeln, men den är fortfarande helt brun, alltså inga svarta och gula vingpennor och inget ljust på bröstet. Till Ozzy vill jag säga: Hemsida, har inte en aning om vad det är och började leta efter någon upplysning, då fann jag "javascript" så nu är såld, det kommer att ta tid innan jag lärt mig detta. Göcke, till dej vill jag säga att i dag regnar det så jag kan inte gå ut och gräva på ett tag därför att jag siktar jorden som varit kruttorr och är full med små tallrötter.
Seggre95!
Hemsidan: Med det menar jag "IS" < Internetstart.se > vilken Du måste befinna Dig i/på för att komma vidare till detta Forum.
Svårare än så är det inte. Beklagar jag uttryckte mig lite flummigt. Men det är lätt gjort.
Hoppas Du finner Din fågel till slut. Verkar som Du börjar närma Dig med alla som ställer upp. Här på detta Forum, ger vi sällan upp förrän problemen är lösta till allas fromma.
Lev väl!
Kolla på nätet om du hittar en gärdsmyg, den brukar vara orädd om man inte rör sig för mycket. Igenkänningsmärke är den uppåtriktade stjärten.
Liten, brun pigg ordning...

Jag tror det var en bofink....


http://sv.wikipedia.org/wiki/Bofink
Som pergoran skrev så kan det vara en gärdsmyg.. Bild: http://sv.wikipedia.org/wiki/Fil:Zaunkoenig-photo.jpg
Seggre95.....Japp, jag måste ju kolla in
lite nu å då för att kolla om ni sköter er

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem