Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Deklaration offentlig handling

Deklaration offentlig handling

En intressant trad forsvunnen. Om du vill ha reda på nagonting om en person ar det bara att ga in på ditt lokala skattekontor och titta. Som svensk medborgare maste du kanna till detta.
Skrivet på US tangetbord pa min iPad
Antal svar på detta inlägg: 15
Sidor: «1 2

lasse940!

Det finns en anledning till allting......

Så är det nog.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Ratsit_AB

Ratsit är ett svenskt kreditupplysningsföretag som verkar enligt svenska lagar - alls inget "bluff-företag".
Det kanske vore bra om vissa sätter sig in i vad demokrati i djupet handlar om. Inte barar tro "jag får tycka vad jag vill"... God Helg!
Jag vill upplysa alla medlemmar på IS Forum om detta.

Tag ingen personupplysning på er granne eller bekant om ni inte har
synnerliga skäl.

Var inte nyfiken. Jag vet att det är svårt. Men försök låta bli.....!

Ratsit är ett sådant bolag som uttnyttjar vår nyfikenhet.
Annons
Ju mindre man vet om andra desto bättre kan man

lära att känna sig själv...
Ratsit är ett företag bland flera som verkar under svensk lag i ett demokratiskt samhälle. Ingen fara alls med det. Däremot handlar det om ett etiskt perspektiv att sedan handha uppgifterna. Men det finns lagar för det med.
Det går t.ex. inte att bara ta "personupplysning på er granne eller bekant" utan att vederbörande får reda på det. Anser Du Dig ha skäl för att göra det och följer de juridiska statuterna för det sedan så ingår det i Dina fulla demokratiska rättigheter att göra så.
Jag har t.ex. ett företag och har rätt att ta kreditupplysningar på mänskor om jag finner det nödvändigt. Men de får också reda på det när jag gjort det.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem