Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Advokat arvode

Advokat arvode

Har varit i kontakt med en advokat idag, kostnad per timme 1388 kr.

Har du en hemförsäkring betalar den 80 procent av kostnaden, så har du inte hemförsäkring så skaffa det, du vet inte när du kommer att behöva den!
Antal svar på detta inlägg: 4
Det var inte någon särskilt dyr advokat du hittade. Dom stora drakarna tar minst tre/fyra gånger så mycket. En auktoriserad revisor tar vanligtvis över 1.000 kr/timma.
Sedan är det inte självklart att en försäkring tar advokatkostnader, allt hänger på varför du anlitar en advokat.
Jo självklart är det så pergoran, men i Malmö tar en vanlig advokat 1388 kr, vad man inte kan få ersättning för det känner jag inte till, men för min del var det en välsignelse, utan hemförsäkringen hade jag aldrig drivit detta mål.
Min sambo anlitade advokat förra året 2000kr/tim!!
Annons
Tvister som är undantagna från rättskydd i hemförsäkringen är t.ex. skilsmässotvister, tvister i samband med yrkesutövning och småmål (belopp under ½ prisbasbelopp). Rättskyddet har en särskild självrisk på vissa bolag 20 % av kostnaden, docklägst 1.500 kr.

Ett exempel: Innan Henning Sjöström åtog sig ett mål, krävde han insättning på sitt advoikatkonto med 10.000:- kr. Tog han inte målet fick man pengarna i retur.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem