Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

PC eller Mac

PC eller Mac

Vad är det för skillnad mellan en Pc burk och en Mac burk?

Operativsystemet givetvis men sedan då?
Är Hd, RAM, DvD .RW, nädel osv en speciella utgåvor för Mac?
Jag fattar inte varför Mac skall vara bättre hårdvarumässigt.

Om jag läser MacWorld är Macs OP knappast problemfri, lika lite som Win är. Måhända att Mac OP är mindre känslig för Magic Finger.

Ge mig enbart ett bra svar på biten om hårdvaran och lämna Op systemet därhän.
Gör Maxtor ex bättre HD till Mac än till ex Dell?
Antal svar på detta inlägg: 4
karlmann
Det bästa svaret får du om du lånar en Mac och testar. Risken för dig är att du aldrig vill ta i en PC mera.
Sen Mac gick över till Intel baserade prossesorer , och hårdvaran kommer från redan kända tillverkare, så är inte hårdvaran något som är något att orda om. Väljer du Dell/Fujitsu/HP osv så har de samma stuk med suport.

Däremot så har de ju en egen design. om det är bra eller dåligt, ser man bara när man har använt den ett tag.

däremot är MAC ensamma om att hålla i hela biten OS/Hårdvara
och det är det som är konceptet.
Men det är ett svindyrt koncept, 80% går dirrekt i Mac-fickan
och i det får du då, att köper du mac prylar så fungerar det.

annars så får du labba som alla andra.
Göcke gav svaret jag ville ha nämnligen att "skrotet" i burkarna är densamma.

Om Mac har jag bara hört positivt, bilägarna är lika. Far min körde tyska stjärnan och den var ofelbar trots de brister den hade. Haltande liknelse men betalar man dyrt är det svårt att erkänna att det finns brister.

Annons
karlman, det enda som kan skilja är mikrokoden i de olika enheterna. de kan vara skräddarsydda för mac, men så är det även i HP/Fujitsu/ osv

så är man villig att betala MAC 8tkr på en dator på 10tkr för att få deras utomordenliga support. Så kan det ju vara värt alla andra bekymmer.

eller så bygger man sig en supermaskin för hela slanten, och väljer OS själv

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem