Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Fel på sidan

Fel på sidan

När jag "vänsterklickar" på t ex Aftonbladet på IS eller vill länka vidare i IE8 får jag till svar längst ner till vänster "Fel på sidan". Inget mer händer!
Har uppgraderat från Windows Vista Home Premium till motsvarande version av Windows 7. Gjorde uppdateringen främst beroende på ständiga felmeddelanden på IE8 med Vista.
Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: 1 2 Nästa »

länka vidare i IE8 , förstår jag inte vad du menar

högerklickar du så kan du välja öppna i ny flick eller nytt fönster, hur detta fungerar sätts i reglerna för flikhantering i IE8, och popuphanteringen.

angående fel på sidan , den lilla trekanten som kommer upp nere i vänstar hörnet, är en flagga som visra att det inte läses in korrekt i något skript på sidan, tex en nyhet eller dylikt som timar ur , alltså inte något du själv kan påverka, utan ligger i sidan du besöker. och som vi råkar ut för på IS sidan också om vi använder IE8.
Med "länka vidare" menar jag bl a att när jag vill kolla min e-post när jag är inne på min internetbank och vill se mina e-fakturor eller vill se en ritning/planlösning när jag kollar på en lägenhet så får jag samma reaktion d v s ingen händer förutom "Fel på sidan"!
alkemisten!

Skriver du detta inlägg på den "dåliga" datorn, eller har du lånat grannens.

Det verkar ju som du inte kommer ut på nätet.



Annons
Ta en sak i taget !!!

men alkemisten , kan ju surfa på nätet väl ??, då har han kontakt

och problemet ligger i hans webläsare eller brandvägg eller rena handhavande problem
Nu ska vi ta det från början! Jag har öppnat IS och vill därifrån komma till Aftonbladet! Dubbelklickar på AB och vad händer? Ingenting, förutom att det dyker upp "Fel på sidan" nere till vänster.
Har även testa med höger klickning och "Öppna i ny flik" Samma resultat.
Hade tänkt ominstallera IE8 men kan på Microsoft hemsida för nedladdning av 8:an inte hitta nedladdning i kombination med OS Windows 7.
Leike jag har ingen dålig dator, tror jag!
Kan informera alla Mac-älskare, som kan tänkas komma med syrliga påpekanden - jag har en sån oxå!
alkemisten , gå in under verktyg/internetalternativ/almänt så har du en rad där det står flikar , välj inställningar och se vad du har där ,
och normalt när man klickar på länkar på en websida är det ett klick med musknappen , inte två som du säger
Göcke!

Du har ringat in fel grej med rött. Det är grejen under din ring det handlar
om. Men annars tror jag på ditt förslag.

alkemisten!

Klicka på "Återställ standardvärden" under rubriken flikar.
ja så det kan bli i datavärlden , flåt , tur att du såg det leiake

här ett nyt försök
[www.internetstart.se/bildgalleri/pics/03954.jpg]
T.o.m. Jag reagerade att alkemisten dubbel klickade,
på webbsidans länkar !
Det gör jag bara från skrivbordet och vid genvägar !

stäng av blockering av poppuppfönster så fungerar det.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem