Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

På tal om seegt

På tal om seegt

Min dator är verkligen seg, speciellt Aftonbladet.Jag har fått förslag att uppgradera minnet-Har nu 2MB.Kör med ADSL 6-8 Mbit vilket också håller om man går in och kollar.
Min dator är en bärbar.
Varukod:LGE500JAPE4V
Beskrivning:LG T5450/2GB/200GB/15.4
Köpt ett minne som heter M25664F50 på 2Mb
Datorn ä 2 år gammal ,inköpt på Elgiganten.
Det sitter 2 minnen i datorn på 1 Mb vardera.
I går bytte jag det ena minnet till det nya på 2Mb men datorn startade inte,den stod bara och stånkade och skärmen var svart.När jag satte tillbaka gamla minnet funkade datorn igen.Jag ha rhört att det kan vara problem att uppgradera vissa LG-datorer.Ja ibland går det inte som man tänkt.I alla fall tycker jag att det är duktigt av en gammal man(76) att ge sig in i en dator och pilla om jag får säga det själv.
Till er alla, ha en bra dag
Antal svar på detta inlägg: 22
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Hej du!

Visst är det kanon att du som är så "erfaren" törs pilla i en dator, bra jobbat!

Det jag tror händer är att dina minnesmoduler inte riktigt funkar ihop, alltså det nya + det gamla som får sitta i. Kan eventuellt var något med hastigheten på modulerna.

Har du provat att starta datorn med bara det nya minnet monterat?
Kan ju faktisk var så att det nya är defekt eller något.

När du ändå skall öppna igen, skriv då ner namnet på de gamla minnen och post det här, då är det lättare att kolla om de kan funka ihop med det nya.
Leista471,

Som jag tipsade tidigare!

Ladda ner Mozilla Firefox. Du kan ha IE kvar, då kan du jämföra hastigheterna...

Själv har jag nu bara FF och är helnöjd, tom med Aftonbladet...

Prova får du se...
Ja vist är det förunderligt i denna data värd. vi väljer webläsare snart efter vilka sidor vi skall titta på. Det kallar jag utvekling.!!
Själv så testade jag en sida i går som varken FF eller IE klarade.
men det kanske är så vi vill ha det.
Annons
I eftermiddag när jag får tillfälle skall jag öppna datorn igen och kolla med enbart nya minnet.På tal om vebbläsare.Jag har hört att IE har kommit ut med en nu version IE9 som skall vara mycket bättre.Kan vara en s.k. Betaversion
Edge
Jag har satt i det nya minnet ensamt och då fungerar datorn.
Det nya minnet heter:M25664F50
De gamla heter:K804RAM044988resp.K804RAM044986
Det verkar konstigt på något sätt......

Enligt manualen till din dator ska den inte funka med 2GB moduler
Det står så här: "Varje minneskortplats har stöd för 128MB ~ 1024 MB och moderkortet har stöd för upp till 2 GB."

Alltså kan du inte ha mer än 2GB i datorn men samtidigt skall den inte funka med ett enkelt 2GB modul eftersom moderkortet (enligt manualen) inte stödjer det






Tack Edge
Jag såg på något ställe att,jag har glömt var, att det var någon som försökt gradera upp en LG-dator och det funkade på samma sätt.Alltså att datorn fungerade med ett minneskort men inte med två.
Det är väl dags att lägga ned projektet
Tack i alla fall,der verkar ju sannolikt
Det var så lite så!

Men den funkar ju med 2 minnesmoduler, den samlade kapacitet får bara inte överstiga 2GB och det du försökte först blev ju 3GB.
Jag har köpt en massa prylar till min dator till ingen nytta under årens lopp.

Det verkar så lätt att byta kort och kablar. Men dom skall passa ihop.
Därför råder jag alla att inte mixtra själv. Det hakar alltid upp sig.

Det är bättre att köpa helt nytt om man vill ha bättre "krydda", för det
måste ni göra förr eller senare ändå.
Det låter som ett väldigt dyrt råd om man alltid ska köpa nytt istället för att uppgradera.........

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem