Söndag 19 maj 2024 vecka 20
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Att vara kriminell

Att vara kriminell

...är nog inte så roligt som många tror.

Jag är uppväxt med tidningen "Norra Skåne". Därför sprang jag på denna
artikel. Laholm ligger inte i Norra skåne. Men "skit" samma.

Men jag tror att den här mannen ljuger lite grann för att vi skall tycka synd
om honom. Dessutom har han utslitna byxor.

Vad tror ni.???



http://tinyurl.com/32qkqdf
Antal svar på detta inlägg: 21
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Emans du har nog svarat i fel tråd...
Rauski. Jag har jobbat på dagis i många herrans år och har aldrig stött på några kriminella barn, så det skulle vara intressant att få veta var du har träffat alla dessa kriminella barn.
Tror du?
Annons
Åtminstone förstod inte jag var dyslexi kom in i bilden men jag har förmodligen missat något?
Har du läst alla inlägg i tråden?
hmmm Jag tror jag förstår vad du menar Emans. Det gör nog Wacko också.
Flera av dem som betraktats som världens skarpaste hjärnor har lidit av dyslexi.
Jag räknar inte in "Hans Majestät Konungen" bland dessa.
Promille-halten handlar det troligen om. Inget annat.
Din egen eller?
Alla vill vi nog innerst inne leva bra och lyckliga liv och vara älskade och respekterade. Av olika anledningar så lyckas många av oss inte bli och leva så. Jag är nykter alkoholist och narkoman och tillika före detta kriminell. Jag tycker livet har varit jobbigt och jag har också gjort livet jobbigt för många andra människor. (Tyvärr) Jag är nykter och drogfri sedan sex år tillbaka och jag jobbar inte ens "svart" fastän jag har möjlighet till det, av den enkla anledningen att jag inte tycker att det är rätt att göra det. Då är ändå min ekonomi rena katastrofen på grund av skulder jag dragit på mig i missbruket. Jag har ett mycket bättre liv i dag även om ekonomin inte är bra. Hade jag vetat och förstått vad jag vet i dag för trettio år sedan så hade jag handlat annorlunda. Jag är tacksam för att jag fått chansen till att ändra på mig och att leva annorlunda. Jag är tacksam för att jag är välkommen tillbaka till samhället. Jag är också tacksam för att det finns så mycket ödmjuka och fina människor som det finns som har trott och tror på mig. Jag hade aldrig orkat att ta mig tillbaka annars. Jag har utbildat mig till behandlingspedagog så att jag kanske på så vis kan betala tillbaka av all hjälp jag har fått till andra som kommit "snett" i livet. Det är ju ändå våra medmänniskor och barn vi talar om. Godnatt på er allihopa IS,are och en riktigt god jul och ett gott nytt år önskar jag er.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem