Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Hobby och motor

Förälder och tränare

Förälder och tränare

Har ofta undrat hur föräldrar tänker när de har sina barn på träning och i fotbollsmatcher, eller andra sporter? Har några gånger varit på fotbollsmatcher och fått uppleva föräldrar som varit hemska mot sina egna barn, tränaren och andra åskådare. Barnen har ofta gråtit. VAD driver en sådan förälder att skälla på sitt barn när han/hon gör ett fel i förälderns ögon?? Jag personligen blir SÅ förbannad när jag hör detta, så jag hamnade t o m i slagsmål när jag reagerade på en idiot som skällde på sin 9-åring när han missade en passning. Wacko, du som är både tränare och först och främst förälder, vad tycker du om sådana här fasoner?
Antal svar på detta inlägg: 3
Ett jävla ofog skulle jag kalla det... och jag förstår dig när du går så långt som handgemäng även om det i sig är ett misslyckande när alla barnen finns närvarande.
Kan inte fatta föräldrar som driver på men förmodligen vill dom "synas" genom sina barn som kompensation för deras egna misslyckade karriärer.
All forskning talar dessutom emot ett sånt beteende så man kan undra vad som driver dom.
Tyvärr är det väl så att vi fostras till att vara mer egoistiska idag än vad som historiskt skett. Detta genomsyrar hela samhället enligt min mening. Vi ska vara störst, bäst och vackrast annars har man misslyckats...

Barn ska träna/spela på sina egna villkor precis lika mycket som vuxna gör det på sina villkor.
I klubben jag verkar så går vi igenom vår "ungdomspolicy" med föräldrarna och köper dom inte innehållet är dom inte välkomna. Denna policy tar bla upp just sådant som du skriver om.
Ok, nu slogs vi ju inte framför barna, för jag jagade honom bakom parkeringen. Kanske hans barn såg vad som hände, och det beklagar jag. Jag tror också att många föräldrar kan se en framtida "livförsäkring" om deras barn lyckas.

Det tror jag driver många föräldrar att hetsa sina barn att bli bättre och bättre. Själv har jag fyra underbara ungar och har ALDRIG försökt göra dem till något annat än de är. Och ändå har alla blivit mycket mer än mor och far. Det är dom väl unt.
När det gäller att tjäna pengar alltså. Alla mina ungar träffas regelbundet fast de bor i olika delar av landet. För att inte tala om hur ofta alla är här hos oss, hehe. Nä, livet är skönt.
Låter fantastiskt härligt

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem