Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Outlook 2003 har lagt av

Outlook 2003 har lagt av

Hej,

Helt utan anledning har Outlook 2003 slutat att fungera (kan inte skicka epost). Jag har testat alla kontoinställningar i Outlook Express och där fungerar det utmärkt. Jag har inga felmeddelanden i Event loggen. Jag har slagit på den särkilda transportloggningen enligt: http://support.microsoft.com/?kbid=300479 och kan inte se något konstigt/felaktigt.

När jag skickar/tar emot så räknar Outlook upp till 100% och rapporterar att allt gått bra...det är som att applikationen helt och hållet ignorerar att det finns epost i utkorgen.

Hjälp!?

Johan
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

Under hjälp kan man köra identifiera och reparera o outlook 2k.
om man är osäker på vad det kan vara. men man måsste ha installations cd framme då för office paketet
Tack Göcke! Tyvärr så hjälper inte det. Jag har försökt att reparera installationen av Office paketet.

Johan
Johan , kan du ladda hem mail?
kan det vara branväggen som stoppar.
Annons
Att hämta epost går bra!
Jag har provat att stänga av antivirus + brandvägg. Samt även andra services i XP som jag skulle kunna tänka mig kan påverka Outlook bl.a. den virtuella SMTP servern i IIS...

Tyvärr dock utan framgång. Det märkliga är att Outlook bara la av..programmet har fungerat felfritt i över ett år.

Johan
något har du felinställt i outlook2003 i utgående
tex utgående SMTP
vad står det där
och vilken leverantör har du
Nej, tyvärr är det inte så enkelt. Det rör sig inte om ett inställningsproblem för något epostkonto. De konton som jag använder POP till är testade med exakt samma inställningar i ett separat program, Outlook Express... Problemet rör dock alla konton även de som är anslutna till Exchange...

Jag misstänker att det handlar om ett knivigare problem än så.

Johan
fungerar det inte ens om du skapar ett nytt konto. i outlook2003
Nej tyvärr.

Först efter att jag manuellt tagit bort alla filer och rensat i registret tills 01:30 och sedan gjort en nyinstallation så fungerar det igen.

Nånting sjukt var det... Dll Hell!!!

/Johan
Johan , jag skulle just komma till registret i felsökningen.
Hoppas att du slipper problemen framöver.
Jag hade samma problem med en äldre version av outlook
Jag kunde bara skicka mail om jag tog bort kontot och la till det igen, med samma serverinställningar!!
Helt sjukt
Jag installerade om till outlook 2003 och än funkar det!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem