Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Nyårsfyrverkeri

Nyårsfyrverkeri

Om man som pappa köper ut raketer och ger till sina minderåriga söner.
Begår man brott då. Det är tydligen så efter den nya lagen.

I mitt område har det varit ovanligt tyst i år. Tack för den lagen.

Göteborgs-Posten bjuder på ett fyrverkeri kl: 17:00 i Göteborg. Illa vald tid.
Lite långt till 12-slaget. Men........

... om folk nöjde sig med att titta på detta fyrverkeri och sedan åka hem och
hälla i sig mat och "vätska". Då skulle många vara nöjda.

Hur roligt är det att gå omkring med ett finger på varje hand.

Följande fyrverkeri är 10 minuter långt. Det är i mesta laget.

www.youtube.com/watch?v=MLknmi5RpKM
Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: 1 2 Nästa »

Ja du begår ett brott då eftersom du langar vilket är fullt förstårligt. Och att fyrverkeripjäser fortfarande är tillåtna är för mig helt vansinnigt. Dyrt, farligt för användaren och för att inte tala om barnen i de kinesiska fabrikerna, miljöfarligt, skrämmer djur och människor.
Utanför där jag bor står det massor med kvarlämnade uppskjutna fyrverkeritårtor. Ska jag ta reda på det skräpet i år igen. De som sköt verkar inte, trots sin myndiga ålder (eller?), ha förstånd att ta reda på efter sig.
Dessutom kan man inte som hundägare planera sina promenader med sin vettskrämnda hund eftersom det smäller i tid och otid. Ja, även detta nyår blev helt förstört av detta ¤%# otyg.
speedball!

Jag skulle t.om. rösta på VPK, om dom fick igenom en lag om totalt förbud för
privatpersoner att inneha och använda explosiva varor.

Så trött är jag och många med mig på detta ofog.

Det är ju tortyr.
Jag måste erkänna att jag för första gången i mitt 46 åriga liv INTE köpte fyrverkeri i går, och det hade jag det helt fint med faktiskt...

Min gamla hund har plötsligt blivit nervös när det smäller och då ser man sånt på ett annat sätt.

Jag tror dock inte på ett förbud, då blir det som med sprit och öl, man hämtar det bara på andra ställen och då är det inte smällare längre, det är fan i mig riktiga bombar vissa av dom.
Annons
Edge: njae, ditt resonemang rättfärdigar inte att det skulle vara tillåtet just därför. Man har ju med framgång förbjudit det i våra grannländer t.ex.

Jag är dessutom övertygad om att en klar majoritet är FÖR ett förbud, men det är nån slags slöhet eller en inte alltför högt prioriterad fråga verkar det som.
Jag vet inte när jag hade fyverkerier eller smällare senast, min far sa alltid när vi var unga att varför inte tända eld på sedlarna istället. Det håller jag med om, undra hur många tusenlappar som gick upp i rök i natt?

När jag nu ikväll kollade kamerans bilder från nyårsafton kl 24.00 ca så blev jag förvånad över mästerverket enligt nedan. Gör om det den som kan.
(I vilket tillstånd var fotografen?)

http://www.internetstart.se/bildgalleri/pics/04002.jpg
Måste va ett LSD rus.............
Några sådana rus har jag inte hört talas om. I Lappstockholm är det äkta vara typ whisky och vin. Sedan kan man ju i kylan bli "skallerhänt".
Undrar om man kan vinna nån fototävlan med bilden?
Finns det tävlingar för "misslyckade foton" eller fotokonst? Tipsa mig i så fall!
Leiake, du som en erfaren man, har du nån kunskap om fotografering. Hur bedömer du bilden?
Tavlor är ju en sak och de är ju lätta att göra även av icke konstnärer. Är det likadant med "fotokonst" - jag lutar mer att det är det jag gjort.
Jag har personligen aldrig förstått mig på folk i medelåldern som tycker det är spännande när det smäller. Jag kan inte komma på någon annan anledning till det än omognad.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem