Torsdag 2 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Är ni insnöade

Är ni insnöade

Det är jag. Mitt hus ligger bakom snödrivan. Det är min gran som syns.

www.internetstart.se/bildgalleri/pics/04006.jpg
Antal svar på detta inlägg: 21
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Ozzy!

Du är för snäll och hjälpsam. Det har jag påpekat tidigare. Men du vinner i
det långa loppet. Tänk om alla var som dig.

Otack är världens lön. Finns det något "sannare" ordspråk än det.

Ja nog är Sveriges land upp och ner..ni söderut verkar ha hur mycket snö som helst medans vi uppe i norr har väldigt lite och det ska ju vara tvärtom,kan man tycka,men även ni måste ju få testa att ha lite mera snö än i normala fall
Ja grattis te snön..Betala bra så tar vi ner traktorerna o plogbilarna o styr upp verksamheten, så leffe kan gå te by krogen för sin Lunch o de andra kan ta sig till tunnelmasken..hä hä hä ..men göcke har ju annars en väl oljad snöslunga som han kanske hyr ut...
Annons
Jag bor mitt i Sverige, i Härnösand, och här har vi nu 119 cm enligt SMHI, och jag kan intyga att det är en hel MASSA snö här nu.
Det snöar fortfarande och driver, och det ska snöa i morgon och på lördag också.
Vad ska detta sluta nånstans....
Man har blivit ganska rutinerad med snöskyffeln så att säga.
Tur man kan värma sig i alla fall
Jo det har fallit en hel del snö på sista tiden och man har fått skotta sig fram till en det ena och en det andra. Osökt kommer man att tänka på denna: http://www.skrattnet.se/kategorier/skamt.php?cat=1&sub=92&id=836

Jo leiake Klöverträsk är mitten av världen, härifrån är det lika långt till allt? Jag bor på Mitjelvägen i "Klövern", tyvärr så svängde inte Googlebilen in här för vår väg är inte allmän den ägs av vägföreningen (där jag är kassör) Men mitt hus har #11 men det är det första huset på vänster sida när man har svängt in på Mitjelvägen (om det nu skulle vara någon förutom oss som bor här som svänger in). Jag ska lägga ut en bild på vägen imorgon tror jag. Nu tänkte jag sova istället, gonatt.
Jag tror ni alla är insnöade, mer eller mindre.
http://hean.zoomin.se/P3178685

Har kollat igenom bilder och det ser ut som Vintern är värre på många platser än här hos oss. Vi har faktiskt lite snö.......

Hälsningar från Dalarna
Det är inte varje år man åker skidor på Avenyn. Men år 1995 så var det läge.

Jag tror att skolor och allt var stäng ett helt dygn.

www.internetstart.se/bildgalleri/pics/04014.jpg
Kanske det t.o.m var många Göteborgare som åkte Vasaloppet det året..... det gick ju tydligen att träna
UL

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem