Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

DVD-kopiering

DVD-kopiering

Jag köper ibland DVD filmer, men av olika anledningar brukar jag kopiera dem för bara använda kopian.
Fast jag har märkt att dom sista 5-10 så blir kopian kass, det hackar, stannar och ljudet försvinner för att till sist inte fungera alls.
Är det någon som vet om det kanske är nåt kopieringsskydd eller liknande som ligger i slutet?
Kanske för att göra olaglig kopiering meningslös eller så
Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: 1 2 Nästa »

Jag får samma problem när jag bränner för snabbt.
Väljer jag lägsta bränn-hastighet funkar det bra.
A ha.
Tack Hannibal, det skall jag testa, har inte ens tänkt så långt.
/B

Hej!

Jag har själv grejat en del med detta, men eftersom min tid har gått åt till annat så har jag fått lov att sluta med det, nu köper jag bara filmerna och använder orginalet istället... Det blir ju en del filmer...

Numera så kan jag stoltsera med ca 500 DVD titlar, och det är uteslutande filmer som jag vill ha kvar i hyllan! Det är inte så illa, i alla fall inte om man tar i beaktning att jag inte har köpt på mig en massa 79:- backlog filmer.......

Jag rekommenderar starkt www.filmmix.com

Har en massa (+200) DVD+R skivor med Videocover som ligger o skräpar nu, vad kan man ha dom till ? Om man inte skall bränna DVD filmer vill säga ?

//M
Annons
Hejje

två sätt du skall kolla
kolla om du har skräp i datorn
och gör som Hannibal säger sakta ner.

Du får bränner egen bruk
Minion: Vilken connection har antalet DVD-filmer du har i din ägo och Bosses funderingar? Minion, jag vet inte hur gammal du är, men du äger inte speciellt många filmer, men det är klart har du nyss börjat tjäna egna pengar och kanske inte haft råd tidigare...

Ja du Fniss.......

skall vi ta ett räkne exempel ?

500x200=100.000

Jag har ju lagt ut runt 100.000 SEK på 3 år, jag vet inte vad du har för årslön, men i min värld så är det en hel del pengar att lägga på DVD filmer.......

Vad det har att göra med Bosses funderingar vet jag inte riktigt, men jag avslutade ju ändå mitt inlägg med en fråga....

Någon kanske vet vert jag kan vända mig och typ byta bort dom tomma DVD+r skivorna till något annat, men jag får väl dra iväg en annons på blocket antar jag.....

//M
Minion:
Ja, lägg ut dom på Blocket. Har ett svagt minna av att jag såg någon som var ute efter DVD-R skiver där för ett tag sen. Har själv ett gäng, annars skulle jag köpt av dig.
Minion;

Om du köpt samtliga dina 500 filmer till fullpris (200 är det bara att beklaga, det dummaste jag hört idag...
Minion: Ja du ser själv, du har bara köpt film i tre år, då förstår jag att du inte har så många filmer. Vad har min årslön med detta att göra? Drygt 320 000:- och bor i ett billigt hus och ena bilen är färdigbetald och en superlåg ränta och motorcyklarna kontantköpta och har köpt dvd-filmer i ca. 6 år (alltså fattar du - who cares) Var inte så sur nu för att du "tappa tråden", Blocket är ett lätt ställe att sälja grejer på. Jag har sålt mycket dvd-filmer där
? 1: Är minion och minion it samma person?
? 2: Kan vi inte få ladda ner filmer från dig? Hehe

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem