Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows Aktivering

Windows Aktivering

Jag skulle gärna vilja att Göcke svara på detta då jag tror mig veta att han är insatt i detta, jag har köpt ett inplastat och med originalnyckel Windows 7 Ultimate på Tradera för en bra slant ändå ens än billigare än i affären. Skivorna i denna box är också original eftersom man kan se Microsoft loggan som är instansad på dem, när jag hade haft detta installerat en vecka så dök det upp i går att min nyckel är blockerad av Microsoft eftersom det är en piratkopia står det. Kan man ringa och reda ut detta med Microsoft för jag vet ju till 100% att det inte är en piratkopia.

Hoppas du vill svara på detta Göcke och reda ut mina frågetecken!
Antal svar på detta inlägg: 43
Sidor: 1 2 3 4 5 Nästa »

Vet du med dig att det är ett orginal eller anser dig ha kunnat blivit lurad, skall du kontakta Microsoft.

Precis vad som har nämnts tidigare i en tråd så finns det många olika typer av licenser för Microsofts produkter, det är synd att det finns personer som kan/vill missbruka det.

Det missgynnar alla i slutänden
Jag är till 100% säker på att det original för jag har tittat på en kompis som har köpt sitt i affär och det ser precis likadant ut. Tror du Microsoft kommer att släppa på blockeringen? När jag installerade det så var det inga problem utan det aktiverade sig direkt utan något problem och har fungerat en hel vecka.
Har det fungerat en hel vecka så är det garanterat inte original.
Annons
Det vet bara microsoft

min kompis sa det samma , när han köpte windows7 i Kina
men den var så piratkopierad som något kunnde vara.

skall jag vara säker, så skall jag ha ett företag som jag kan slänga skiten i skallen på om det jävlas. och företaget åker på skiten

Det är ju surt att vara förbaskad på microsoft, de vill ju sälja äkta vara
och jag med flera vill ha den bra suporten.
Men Pellet, hur förklara du då att originalboxen är inplastad med Microsofts märke på plasten, originalklistermärke med installationskey och originalbox som båda origianlskivorna ligger i? Man ser t om Microsofts sigil instansat i skivorna.

Jag vet ju fler här på forumet som har Win 7 Ultimate på Tradera och de fungerar tydligen för ingen har ju skrivit något.

Vill bara höra hur du resonera då Pellet?
inplastningen är ingen garranti att någon har installerat OS-et på en dator och sen sålt det vidare och omplastad
Challe !
Alla dom som kallas original WIN 7 Ultimate är falska och er piratkopior jag Köpte själv, och blivit blåst jag kontaktade Microsoft och svaret är alla som köper på tradera har och kommer att bli blåsta.

Ursäkta mig, det var ett litet skämt, jag har W7 som är uppgraderat från Vista och är nöjd.
Problemet är ju som Göcke skriver att det finns så många olika editioner.
Säkrast måste väl vara att köpa från butik.
RocksTeam har lösningen på nätet. En omväg och inte så enkel heller men vad har Ni att förlora.
Jag har tidigare sagt mitt om köpa program och då blivit idiot förklarad. Till er som blivit lurade känner jag medlidande, Ni har i alla fall betalat.
Jag har också köpt program i Kina, Singapore, Taiwan, Bremehaven av alla ställen och fått pirater. MEN jag har också betalat smulor.
Jag har pratat med Microsoft nu och det är en MSDN licens och han jag pratade med sa att den var mycket skickligt gjord efter att jag förklarade hur det såg ut.

Nu VARNAR jag alla att köp inte program på Tradera för det är inga lagliga versioner trots att detta utlovas utan på något sätt olagliga eller MSDN licenser som säljs som "lagliga" versioner. Detta fick jag klargjort av Microsoft!!!

Då blev man blåst rejält!!!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem