Lördag 21 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Vinter och normaltid

Vinter och normaltid

Nu tar det slut i Ryssland med detta idiotiska system att flytta klockor hit och dit. Ryssarna är inte så dumma.

Hoppas att Reinfeldt läser Svd och får se denna artikel.
Det framgår av den att det är hälsofarligt att flytta tiden.

Jag själv blir "stressad" av det är så idiotiskt.

http://tinyurl.com/6xv5dnq
Antal svar på detta inlägg: 6
Dom skriver helt fel!!!
Ryssland slutar att flytta klockorna tillbaka till vintertid.
Beslutet träder i kraft i höst och betyder att ryssarna i flera storstäder kan njuta av dagsljus en timme längre på vintereftermiddagar.

Om man flyttar klockan tillbaka till vintertid får man ljusare på morgonen, alla fall i Sverige!
Hur kan då ryssarna få ljusare på eftermiddagen?

Om solen går ner kl 14:00 och man flyttar tillbaka klockan till 13:00 så tappar man en ljus timme på eftermiddagen.
Eller har ryssarna omvänd tid?
Bosse Ringholm undertecknade ett EU beslut om detta med sommartid 1996 så vi får allt sitta med den soppan. Jag vill ha sommartid jämt då blir det ljust på kvällen när jag kommer hem.
Föressten, februari är den kortaste månaden vi har, med bara 28 dagar.. Men visste ni att det också finns en längsta månad? Det är i oktober när vi ställer tillbaka klockan en timme. Oktober blir alltså 31 dagar och en timme lång, alltså så är oktober årets längsta månad..
Annons
Jag fattar inte att en timma hit eller dit har nån betydelse. Det måste vara mer ett psykiskt problem än ett fysiskt. Man ändrar ju bara 2 ggr om året.

Idag så skiter jag mer eller mindre i en påtvingad tid utan kör efter min egen klocka.

Jag minns en gång när jag jag var slav under tid påtvingad av andra då jag gjorde en resa med 10 timmars tidsskillnad. Det var västra USA. Jag var där i 3 dar sen så åkte jag hem igen. Då mådde jag skit hemma. Förstörde en hel helg.

Jag kommer ihåg det uppror som bönderna gjorde när vi införde sommartid. Det skulle bli katastrof. Korna skulle bli sjuka påstod dom.
pedhan!

Tänk då när du reser österut. Då blir du äldre ju längre du reser. Tar du
Transibiriska järnvägen till Peking, så är du en vecka äldre när du kommer
fram. Men man känner sig nog minst 10 år äldre ,efter en sådan resa.

På tal om tider. Sommartider närmar sig. Det beror på att jorden snurrar runt
sin egen axel. Det är inte många som kan det. Att snurra runt sin egen axel.
Jag har provat, men det blev "akuten" i stället.

Gessle han är bra. Kolla vilken publik. Dom står som sardiner.
Undrar hur det känns att vara så populär. T.o.m jag tycker om alla hans alster.

www.youtube.com/watch?v=KxzlBlq5lkw
Jag snurraroch tvinnar alltid runt frugans axel, bekvämare så. Därför har jag av barnbarnet fått tilltalsnamnet "Twinstrand"

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem