Lördag 21 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Näthandel

Näthandel

Ofta får man läsa hur folk blir lurade på varor som dom har köpt in
på nätet. Om det är fråga om större summor, gäller det att vara försiktig att betala på förhand. Kolla feedbacken !
Själv är jag som säljare på Tradera och Huuto. net i Finland. Mest har det varit ofog att ge bud på varan, men låter bli att betala. En gång skickade jag en vara på förhand, men blev snuvad på 50Kr av en kärring från Oskarshamn.
Trost påstötningar om betalning. kom det bara uppskäftiga svar.
Nu håller jag benhårt fast att inte skicka en vara på förhand, innan pengen är på kontot
Antal svar på detta inlägg: 18
Sidor: «1 2

Jag inhandlar också bläck till min Epson skrivare från InkClub, men att fylla på blåck, gäller det att ha orginalpatroner. En sådan firma finns här på min ort, men jag har inte användt deras tjänster ännu. Att köpa från InkClub är iallafall
billigare än butik.
leiake!

jag förstår, det är kul när man skojar till det.

Man ska kunna läsa mellan raderna...




RolleBe!

Håller med dej...

Man kan ju använda Payson vid internethandel. Antingen som säljare eller köpare. Säljer jag via Blocket eller Tradera så får köparen betala till Payson och jag får ett mail att pengar finns på kontot. Då kan jag skicka varan.
Kolla in här själva. www.payson.se/
Annons
Kul att du också leiake fyllt på bläckpatroner och råkat ut för samma som jag.

Jag höll på med detta i flera år. Lexmarks patroner var då iaf, mycket enkla att fylla. Bara att hälla i med en spruta.Sedan köpte jag Canonskrivare och då blev det besvärligare, men ändå inte allt för krångligt, bara lite kladdigt. En dag så tryckte jag dock för hårt och fort på sprutan och nålen lossnade men inte bläcket som var i sprutan.
Eftersom jag stod i tvättstugan för att inte slabba ned någon annanstans, blev resultatet att väggar, en massa kläder och dylikt och inte minst jag själv blev blå.

Det är märkligt med vattenlösligt bläck som detta dock är, att när det hamnar på tyger och på människohud, så går det inte att tvätta bort.

En blåmålad polis på stan, det gick ju inte an, så därefter blev det slut på påfyllande av bläckpatroner.
Det man ska tänka på att kvaliten på de olika bläcken är ganska skiftande och färgerna kan bli väldigt mycket sämre än original, men jag har inte provat alla olika sorters bläck och det kan ju ha blivit bättre på sista året.
Tipsar varmt om Nordicink mycket bra och seriöst företag och inget lureri om små patroner.
På tal om bläckskrivare, hade jag en HP (Hopplockade delar?) som var begagnad, den förde ett himla oväsen och till slut säckade den ihop.
Följande en Epson som var bra, men barnbarnet hade en benägenhet att stänga luckan till papperutmatningen, då sade den opp kontraktet.
Nästa var en Brother, men det var ett fanskap, pappersarken skrynklades
vid utmatningen, med smetigt tryck. Den for till en återvinningscentral.
Nu har jag en Epson Stylus SX415 med skanner. tillsvidare har den uppfört sig
exemplarisk.
Hur har Era skrivare uppfört sig?
RolleBe!

Jag har en Cannon. Den är bra. Tror den är 10 år gammal. Den kostade
ingenting. Konstigt!

Men när jag skulle köpa bläck till den. Då fattade jag varför.
Nu kör jag bara med svart bläck.

Jag är inte färgblind. Det är andra orsaker.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem