Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Återställning

Återställning

Min systemåterställning fungerar inte går inte att återställa har försökt med 4-5 olika tidpunkter
Antal svar på detta inlägg: 10
Jag har också varit med om detta och det är frustrerande, men varje gång man hämtar ett litet program eller tillägg så ändras systemet. Kolla på denna sidan om du hittar något bra tips. http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows-vista/System-Restore-frequently-asked
-questions

Du skriver inte vilket operativsystem du har så det är svårt att hitta rätt fakta då, och även vad du lagt in på datorn då det blev fel t.ex.
Jag har XP. Datorn har varit trög en längre tid så jag vet inte vad jag lagt in som påverkar den!
Har du provat med att köra en Defragmering? Det bör man göra minst 1 gång i veckan så att datorn fungerar bra.

1. Öppna Den här datorn.
2. Högerklicka på den lokala diskvolymen du vill defragmentera och klicka på Egenskaper.
3. Klicka på Defragmentera nu på fliken Verktyg.
4. Klicka på Defragmentera.
Annons
Nu har jag Defragmenterat. Det hjälpte tyvärr inte!
defragmentera en gång i veckan????

finns det några återställningspunkter eller är de borta helt?
Jag har ocskå drabbats av detta. Gick då via F8 vid uppstart. Felsäkert läge.
Det fungerar varje gång. Men det avhjälper ju inte grundfelet. Bara ett tips.
Har HP Laptop Vista Home Premium
Jag har försökt med felkontroll av HD hjälpte inte!Jag gjorde båda som finns. Det finns flera återställningspunkter.
Vilket antivirusprogram kör du och vilken version. Norton orsakade detta problem för något år sedan
Taget från internetforum

Ominstallera systemåterställningen i XP:


1. Aktivera visning av gömda systemfiler i explorern.
markera "Visa dolda filer och mappar" och nedanför den Avmarkera "Dölj skyddade operativsystemfiler" (rekommenderas ej). Glöm inte att markera den senare igen.


2.Leta reda på filen "sr.inf" som finns i C\WINDOWS\INF högerklicka och välj Installera.


3. Du kan bli tillsagd att använda windows installations CD men tror knappast det.

Denna operation, återställer funktionen och förhoppningsvis skall din systemåterställning fungera igen.


Det kan vara klokt att då och då avaktivera systemåterställningen, för att rensa gamla återställningspunkter, eftersom beroende på hur stor disk man har, så tar den utrymme. Visserligen rensas dom äldsta punkterna efter en tid, men ändå och beroende på hur insatt användaren är.


Lycka till.




PerAsk detta blir nog för svårt för mej.Det får väl bli en fabrikare!
Jag har MSE

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem