Lördag 21 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Svimning

Svimning

Nu börjar Liemannen knacka på dörren med sina knotiga fingrar. Igår fredag
var jag på väg till butiken, först till kiosken lämnade in mitt tips och därefter
till matbutiken, tog köpkärran och igenom grinden, efter det vaknade jag opp
i ambulansen, på väg till akuten Stort sår i bakhuvudet och lindrig hjärnskakning.
Antal svar på detta inlägg: 30
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Tillfälligt blodtrycksfall kanske, krya på dig.
RolleBe!

Det låter inte bra! Ugh,ugh! Snart är jag själv där. Har lite yrsel ibland.

Troligen har du blodtryckstabletter. Kanske du tar för mycket. Plendil är
en lurig tablett i detta sammanhang.

Köp en egen blodtrycksmätare. Det har jag. För handleden räcker.

Krya på dig.

http://tinyurl.com/6yod2m8
Hum... jag har kanske inte uppnått er aktningsvärda ålder än. Jag har bara varit på gång att tuppa av en gång i hela mitt liv. När jag för några år sedan råkade klippa mig själv i handen med en sekatör. Huh jag minns fortfarande det smaskigt, köttigt, skärande ljudet när bladen gick genom handloven. Sedan så kände jag ju motståndet i min högerhand som höll i redskapet. Jag konstaterade snabbt att jag skulle överleva skadan. Ja det var ju egentligen bara ett V-format jack. Väl inne i köket för att plåstra om mig själv så började allt snurra. Jag blev kallsvettig och kände mig illamående. Trotts att jag verkligen försökte återfå kontrollen över min kropp så tvingades jag sätta mig ner på golvet, på plats och ställe, rakt ner bara. Där blev jag sittandes med papper runt min blodiga hand tills kroppen lugnade ner sig helt av sig självt. En timme senare så var jag ute och klippte färdigt, men jag tycker fortfarande att det där var en mycket obehaglig upplevelse. Visst var det obehagligt att råka skada sig själv, men följderna var ju rent vidriga. Jag hade ju plötsligt inte någon kontroll över mig själv. En skrämmande upplevelse, vad hände? Var det där också ett blodtrycksfall?
Annons
Kriklund!

Du har blodfobi.

"Den vanligaste reaktionen för en fobiker är att få ångestkänslor, svettningar, illamående och rädsla för att svimma. Är man rädd för blod är det lite speciellt: Då svimmar man."
Nja, jag vet att jag inte skulle bli någon bra kirurg. Jag har liksom alltid haft svårt för att se andras skador. Lite blödig sådär, men jag har faktiskt aldrig haft några problem med eget blod, eller har jag helt plötsligt fått det?
Jag va hos tandläkaren för att dra ut en visdomstand,den hade enl. tandläkaren

växt på tvären??!!

Han bedövade och började dra och plocka bitar av tanden, efter tio minuter va

allt klart utom i skallen på mej, jag vaknade upp och bad om ursäkt för att jag

hade somnat...

Somnat? frågade tandläkaren du svimmade...

Svimningen torde ha berott på just blodtrycksfall...
Kriklund!

Jag skulle fixa till håret vid mitt vä. öra. Klippte mig naturligtvis i örat, inte
bredvid som vanliga männskor gör.

Jag använde en Fiskars Sax. Det är kvalitet i den saxen. Tur att inte hela örat rök. Jag hörde dåligt innan, så det hade blivit ännu sämre.

Men det "blödde" länge. Väldigt länge. Men jag svimmade inte konstigt nog.
lasse940!

Jag råkade ut för samma grej ungefär. Troligen rotfyllning med komplikationer.
Kommer inte ihåg allt. Blev helt vimsig.

Det fanns en stor spegel som jag tittade i när jag skulle betala. Om nysnö,
är det vitaste ni vet, så var jag vitare i ansiktet.

Allt mitt blod var troligen nere i min stortå.

Här om dagen så var jag iväg till vårdcentralen p.g.a. en krånglande mage. När läkaren skulle mäta mitt blodtryck så missade hon mätningen för att mätaren tydligen gav utslag på ett, enligt henne, allt för bra värde, "Vad, sådant där perfekt blodtryck finns inte!". Hon fick göra om mätningen, och jodå. Jag hade tydligen extremt goda värden
Kriklund!

Nu skojar du med oss. Det finns inget perfekt blodtryck. Tyvärr.

Det räcker med att bli förbannad på en moderator. Då är ditt blodtryck inte
perfekt. Det hoppar upp betydligt.

Om grannen har kalas till 3 på morgonen. Då är trycket högt.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem