Torsdag 18 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Kopiera Windows

Kopiera Windows

Jag har en bränd Windows 7 skiva, som jag har tänkt installera på min dator, så småningom. Först tänkte jag kopiera över alltihop från skivan till ett USB-minne. Jag har gjort så flera gånger när det gäller Officepaketet. När jag kommit en bit in i kopieringen, till SOURCE, så stannar allt. DVD-enheten hänger sig, och går inte att stänga av, annat än att ta ut skivan.
Ska det inte gå att kopiera filerna till ett USB, så jag kan installera därifrån, eller är det något fel på skivan? Jag vill ju inte börja installera från skivan, om det är fel på den, och allt låser sig mitt i installationen!
Någon som vet?
Antal svar på detta inlägg: 20
Sidor: «1 2

Jag tror att det ligger kopieringsskydd i skivan och då är det inte så enkelt att bara kopiera över filen.
Tack Jompe. Vilken fantastisk instruktion.

Fungerar detta även för XP? Det står om Vista, men kan jag sedan stoppa in den färdiga USB:n i en XP, och installera Win 7?
Troligen fungerar denna instruktion med XP. Men det behöver inte vara så krångligt. Här
en enkel variant för XP.

http://tinyurl.com/234oq5e
Annons
Tack leiake. Intressant att läsa, det också
Undrar fortfarande bara, om jag kan installera Win 7 på en XP, med ovanstående USB-sticka
Windows 7 USB/DVD Download Tool

vad skulle hindra dig att inte instalera?
testa om burken klarar hårdvarukraven vet-ja.
http://goo.gl/BLgyw
Jovisst. Men jag var tvungen att använda en Vista eller Win 7 dator, när jag skulle göra i ordning USB-stickan. Det jag undrar är om XP kan klara den sen. Det var nån boot-rutin, som inte fanns på XP, så därför skulle jag göra det från en Vista, eller 7:a.
Men det lär jag ju märka sen..... Fast skulle det inte funka, så är det liksom inte någon idé att göra allt det där, enligt Jompes länk/instruktion...
Ingen som vet då?
Återstår att testa själv då...
Jag kan ju berätta sen om det fungerar...
Det fungerade fint att göra en bootbar USB-sticka, men vet inte om den funkar på Xp än....
Men, det var fel på skivan. Jag fick använda en annan, och med den gick det även att kopiera över windowsfilerna från skivan till ett annat USB, som jag frågade om först...

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem