Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Thunderbird – ett bra e-postprogram

Thunderbird – ett bra e-postprogram

Tycker inte att Windows Live Mail är ett särskilt användarvänligt program. Funderar på att byta till något annat och bättre. Har hört talas om Firefox Thunderbird. Har du någon erfarenhet av programmet?. Det sägs att varken den inkommande POP-servern eller den utgående SMTP-servern har krypterade anslutningar. Vad innebär detta och vad kan det få för följder? Tar gärna emot dina synpunkter. Har du dessutom ett förslag på ett annat, bra e-postprogram (gärna där jag kan behålla min gamla e-postadress) blir jag ännu gladare!

Antal svar på detta inlägg: 9
Jag har Gmail och tycker det är jättebra!
http://korta.nu/9bw03
/Maud
Här är ett e.postprogram som är helt out standing.

IncrediMail.
Där integreras alla de e-postprogram du använder under tak.
Allt på ett ställe och snyggt och snabbt är det.

http://korta.nu/5vpdz
Det kan jag stryka under på ozzy!!
Annons
Thunderbird har jag använt i många år och var nöjd.
Kör numera Seamokey som är en blandning av Thunderbird & FireFox.
Jag får inte rätt på Thunderbird. Av någon anledning fixar det inte mina inställningar från Comhem.
IncrediMail har jag använt tidigare, men tycker det är ganska tråkigt numera. Jag vill kunna lägga in lite animeringar som behandlar ämnet jag skriver om, men det är ganska krångligt att göra detta. Windows Live Mail vill jag INTE använda, lika lite som hotmail eller msn.com.
På min stationära och gamla dator kör jag XP och följaktligen blir det Outlook Express, som faktiskt fungerar bra på den gamla tröskan.
Comhem har ju pop för inkommande post och mailin.comhem.se som inkommande server. Thunderbird envisas med att välja IMAP hela tiden och därför får jag inte rätt på e-posten. Just nu är min nya laptop inne på garantireparation, så jag får väl experimentera med denna gamla, som tyvärr har Windows 7.
Om någon kan ge ett tips på inställningarna från Comhem, skulle jag bli jätteglad. Jag vill ha hem all e-post i inkorgen, eftersom jag har olika e-postadresser, beroende på vad saken gäller.
Karlman!
Kan du upplysa mej om inställningarna för Thunderbird? Måste ju fixa inställningarna manuellt och mailin.comhem.se lägger sig hela tiden i e-postadressen, efter att jag skrivit @comhem.se.
Snälla du, kom med lite förslag, så att jag kan få hem e-posten även på den nya laptopen.
MettanB!
Jag vill bara tillägga ang IncrediMail 2. Sedan det uppdaterades. Har animeringar & Smiley,s utökats. så nog kan man påstå det anpassas till det man vill förmedla. Där finns en personlig tusch som tilltalar de flesta smakriktningar
Windows live mail 2011 är urdåligt och hänger sig hela tiden på min nya bärbara.
Gillar inte heller uteseendet på programmet.

MetthanB.. Jag tror att du får börja med att radera ditt konto och lägga upp ett nytt för att hamna rätt. Jag råkade ut för samma fenomen som du, och jag skulle ha imap men det gick inte eftersom man väljer detta precis i början ¨på inställningarna och sedan verkar man inta att kunna ändra detta.
MetthanB
Jag tror inte du kan få all e-post direkt i inkorgen på Thunderbird. Jag har iaf inte hittat den inställningen.
Den inställningen finns på Windows Live Mail 2011, men det vill du ju inte använda.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem