Lördag 21 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Drottning Silvia

Drottning Silvia

Drottning Silvia och kung Carl Gustaf har under den senaste veckan varit nere i Frankrike med Afrika som nästa mål i kalendern, men då drottningen plötsligt drabbades av en kraftig influensa tvingades hon avbryta de planerade statsbesöken och är nu på väg hem medan kungen ensam fortsätter resan. Silvias tillstånd sades vara så illa att de läkare hon besökte avrådde henne från att flyga, så just nu färdas hon i bil genom Tyskland där hon kommer att göra ett snabbt stopp vid sina släktingar innan hon slutligen återvänder hem till Sverige.

Vi är lite suspekta till varför en två dygns lång bilfärd skulle te sig bekvämare än en två timmars flygtur i privatjet. Något verkar definitivt lite skumt och faktumet att kungen inte kunde besvara hur drottningen mådde när Expressen sprang på honom häromdagen gör det hela bara ännu underligare. Det enda han hade att säga var, "Har inte tid. Har inte tid. Absolut inte." Anar vi trubbel i paradiset mån tro?

Det räcker tydligen inte med Libyen och Japan.
Nu får vi ytterligare en naturkatastrof.
Antal svar på detta inlägg: 6
Det är olämpligt att flyga när man är ordentligt förskyld.
PÅ grund av det låga lufttrycket i flygplanet.
Tryckutjämningen i öron och näsa fungar inte så bra.
Så det kan vara sant.
leiake!!

Du ska inte tro allt tidningarna skriver. Det är helt normalt att bli sjuk.

Men genast ana du ugglor i mossen!!! Hur skulle det se ut med en skilsmässa i kungahuset i Sverige????

Glöm det!!
Oskar!

Tror du på det du själv skriver. Troligen inte.

När jag är dålig och har feber, då brukar jag ta en tur till mina släktingar.
Allt för att djävlas, och förhoppningsvis smitta ner dom.

Det är något som inte stämmer. Vi får se!
Annons
Kanske Kungen blev väldigt glad nu,när han fick fara i väg ensam till Afrika?
Elementärt! Många får ont i öronen utan förskylning. Vid till exempel
landningen. Det finns nästan alltid ett spädbarn som skriker vid landningen också.
Ont i öronen?
Tryckfall i kabinen är normalt av marginell art. Tryckfallet är knappast ett allvarligt problem för oss vanliga. Vid förkylning räcker det att snyta sig så försvinner problemet. Spädbarn brukar yla oavsett det är landning eller ej.
Problemet löses normalt med att man sväljer kraftigt. Prova nästa gång du flyger för det har fungerat för mig sedan trettio år tillbaka.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem