Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Vems låt i Toyota reklamen

Vems låt i Toyota reklamen

Tjjena.... Morsan är på mig och undrar om ngn vet vilken grupp det är som spelar i Toyota Reklamen (reklamen där en tjej står med sin Corolla vid vägkanten med motorhuven öppen. och två killar åker förbi med orden, "Have you ever seen a Corolla with a engine stop" ...

Tacksamt för svar....
Antal svar på detta inlägg: 8


"Have you ever seen a Corolla broken down"

är den korrekta återgivningen, men det är av mindre intresse...

Är också intresserad av detta, så svar är uppskattat!

OBS! Den stora gåtan!!!!

Vem är det som gör John Lennon covern "Instant Carma" till VW Golf reklamen ?

den är grymt bra!!!!

// M

"
Minion: Så här skriver Golf:
Om reklamfilmen för Nya Golf
"Låten i reklamfilmen heter Instant Karma och är skriven av John Lennon. Covern i vår reklamfilm är inspelad av ett franskt band som heter "Manu et Juliet". Tyvärr går de inte att få tag på i Sverige. Men John Lennons original finns givetvis att köpa."
http://personbilar.volkswagen.se/page_2788_content.shtml


Jag har missat den Corolla-reklamen. Men jag vet att Toyota har tidigare använt sig av nån remix av Ventura Highway/America (jag har den på ett samlingsalbum som heter The Definitive America som kom ut 2001, men det är väl bara att kolla på Ginza eller liknande)
Annons
Tackar CG, skall kolla om det kan vara den gruppen som har gjort låten.... :P

Man är grymt tacksam!!!!!!!!

Här kommer det att letas, och vi börjar med några franska DC++ hubbar.......

// M
Minglarn, Minglarn... Jag ber om ursäkt - jag frågade en kompis om Toyota-låten och det är nog inte den America-låten jag gav en hint om (tyvärr visste hon inte heller vad det var för låt).
Jag har hittat den... Det är en lite omgjort version av Peter Gabriels låt som heter: The Feeling Begins... Tack iafl för hjälpen...
AHA! Då är den nog filmmusik från The last temptation of christ. Kul att du hittade den.
"Me like!"

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem