Torsdag 2 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Elleverantör

Elleverantör

Någon som har någon bra länk till billig el Sverige skall ju delas upp i 4 områden.Är det lönt att binda upp sig innan indelningen.Tacksam för svar.

Mvh Harry
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: 1 2 Nästa »

Om du ska ha billig el får du nog emigrera

Ahh 1:a April Billig el=aprilskämt
http://www.elskling.se/

https://www.compricer.se/el/


Vad du än gör så bind inte upp dig nu.......
Jag tycker inte att elhyran är så hemsk.. Senaste räkningen låg på 270 kr.. Fast jag bor i en 1:a samt är ljusskygg, kollar inte på TV osv..
Annons
Ja det låter ju väldigt kul är det det som kallas livskvalite?
Det finns väl ingen billig EL?? Eller?? Det är väl kateller allihop????
Emans: Haha, det beror nog på hur man är som person! Majoriteten av befolkningen skulle nog tycka det var tråkigt..
japp alla är vi olika och tur är väl det.
J-a svårt tycker jag att veta vilket bolag som ska leverera elen, ska man binda och när... Skulle nog bundit förra sommaren som det låter nu, men det är väl bara att avvakta lite till och hoppas att priserna går ner...
Kundkraft verkar intressant, någon som har erfarenhet?
Vilket bolag som ska leverera elen kan man inte välja dock.. har man kablar dragna till något skitigt kolkraftverk från Polen så kommer man alltid att få sin el från detta skitiga kolkraftverk, oavsett vilken elleverantör man har anlitat..

Det fungerar snarare så att samtliga elbolag sammarbetar med varandra.. Det är inte så att dom gräver upp miltals med ledning för att "koppla om kablarna" om du byter leverantör..

Snarare är det så att om man har anlitat Vattenkraft t.ex, Så får får du betala till dom, men sen får dom i sin tur betala avgifterna till det bolag som verkligen levererar strömmen...

En gång kopplad till kärnkraft, alltid kopplad till kärnkraft, oavsett vilken elleverantör du har valt.
Ja, mina grannar har haft kundkraft i många år och i somras fick dom en räkning på 13000 kr för att företaget som vann den upphandlingen som dom var med på inte använt sig av den automatiska avläsningen utan gjort uppskattningar sedan 2008.......tror dock att det företaget är portat från Kundkraft numera.

Kraft&Kultur hette dom tror jag.................

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem