Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: InternetStart

internetstart som win-bakgrund

internetstart som win-bakgrund

Hej

Jag provade att ha internetstart.se som bakgrund i windows istället för en bild, men jag tyckte inte det var så lyckat. Det beror nog ingenting på internetstart som sida, utan på Windows eller på konceptet i sig.

Är det någon som använder webbsidor som bakgrund i windows? Finns det i så fall några dolda inställningar någonstans som man kan pilla på för att få det hela att funka bättre?

Finns det något man kan göra med själva webbsidan för att få den att fungera bättre som bakgrund (och har du lust att göra det i så fall Daniel ?

Helt i onödan, bara nyfiken.
Antal svar på detta inlägg: 6
Hmmm?

Kankse går att göra en wallpaper av första-sidan..?

Vad vet jag?
Liquidchild menar du bakrund där länkarna fortfarande fungerar.
Det där är en kvarleva från "Active Desktop" som kom med IE 4. Microsoft hade speciella riktlinjer som skulle användas för att ta fram siter/content för Active...

Det blev väl aldrig någon riktig succé...och är idag nästan bortglömt...ingen snackar Push längre

/Paco
Annons
Hej!

Här hitta jag skärmdumpar längst ner på sidan, men om man får använda dom som skrivbordsunderlägg/bakgrund vet jag inte..

http://www.internetstart.se/omsidan.asp

Fråga först..!
Hej igen!

Jag prövade men det är inget jag rekommenderar då det inte blir bra..Ikonerna på skrivbordet försvinner nästan...

Glöm ide´n..
Liquidchild berätta vilken upplösning du har.
Jag gör en skrivbord webläsare

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem