Tisdag 23 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

SAAB och ryssen

SAAB och ryssen

Den mannen har varit med om mycket. Går han in i Saab Spyker så kan dom nog få fart på produktionen igen.

Läs följande länk. Hur klarar man att leva så osäkert.

http://tinyurl.com/62h2ttl
Antal svar på detta inlägg: 8
Det är inte säkert att ryssen sätter fart på Saab tillverkningen. Han har nog säkert andra avsikter. Under kriget kallades ryssen för " Buliken"
RolleBe!

Jag tror ryssen är en "skurk". Han har troligen ett marigt förflutet.
Det vet EIB ,Riksgälden , GM och resten av näringslivet.

Personligen tror jag SAAB -Spyker får det jobbigt. Dom gör bra bilar.
I alla fall på senare år, när dom slutade med frihjul och tvåtakt.

Men förtroendet är allvarligt skadat. Det tar 10 år att reparera. Minst
Inte så ofta kanske som jag håller med leiake, men nu träffade han huvudet på spiken, när det gäller ryssen och SAAB. Men jag håller inte med om frihjulet, det skulle ju alla biltillverkare ha, suverän uppfinning säger jag som haft flera SAAB:ar med just denna underbara uppfinning. Det är just sådana innovationer SAAB är kända för. Torkare på strålkastarna, nackskydd som skyddar i krock, etc etc, och mycket mera SAAB varit först med. Nu får kineserna ta del av detta, på gott och ont.
Annons
SAAB förtjänar ett bättre öde än att bli nerlagt. Dom har varit först med mer än det som redan nämnts. Hur länge höll t.ex. Volvo inte kvar vid bakhjulsdrift? Sedan kom SAAB med bl.a. rullbälte, och för att inte nämna Turbon! Volvo har alltid kommit ett eller två år efter, det är inte lätt att vara visionär. Men nu skakar iallafall den där holländaren fram kineser ur rockärmen. Vad fan höll Maude på med?
Jag är inte SAAB-ägare, men har kört mycket SAAB-bilar. Givetvis.
Dom har aldrig varit dåliga. Tvärtom.

Men något i marknadsföringen har tydligen varit fel.

GM försökte i många år få fart på SAAB. Men det var tydligen omöjligt.

Den här Muller beundrar jag. Hur orkar han. Hoppas han lyckas.
Ryssen vill precis som alla andra investerare tjäna pengar och han ser en möjlighet att göra just det genom att kasta in pengar i SAAB.
Han tar samtidigt en stor risk då SAAB är på fallrepet så istället för att vara skeptisk borde man tacka och ta emot möjligheterna som han skapar genom sitt kapitaltillskott.
Nu är dom igång, med buller och bång.
Pang och Muller....
Nu slutar presschefen på SAAB-Spyker. Hon söker nya utmaningar.

"Om det är utmaningar hon letar efter så är väl verkligen SAAB rätt arbetsgivare .. mkt mer utmaning än så får man nog inte."

Undrar vad det är för jobb hon fått. Austronat eller sekreterare hos GM.

Pang Da har visst gjort slut på 6 miljarder, så dom är ur leken.

Detta är en soppa utan liknelse. Troligen vill alla ha bort Saab- bilar från
marknaden. Det är nog överproduktion av alla bilmärken redan.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem