Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Royal Wedding

Royal Wedding

Nu är det dags igen, Dianas äldste son William skall gifta sig med sin Kate, och en sådan uppståndelse var det långt ifrån när Victoria gifte sig.

CNN har redan idag 5 dagar före bröllopet flera timmars extra sändningar om bröllopet, reportage, video och diskussioner, jag har aldrig upplevt en sådan enorm uppståndelse för en sådan här händelse.

Engelska tidningar är nästan tomma på övriga nyheter, till och med fotbollen har blivit undanträngt från första sidorna.

Enligt brittiska tidningar kommer det hela att kosta omkring 300 miljoner, en del av dessa pengar kommer in genom TV rättigheter, allt skall direktsändas över hela världen.

Kommer du att titta på detta spektakel, eller tycker du det är värt några timmar att beskåda det på TV?

http://www.people.com/people/package/0,,20395222,00.html
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: 1 2 Nästa »

Jag kommer att titta på det Du kallar "spektakel" och inte missa något.
Detta är bara min personliga åsikt Estrid, jag vet att jag tillhör en minoritet vad det gäller sådant här

Troligen kommer inte ens jag att kunna undvika det helt, kommer troligen inte att finnas en TV kanal som inte skall sända det hela, redan idag uppdateras vädret i London när nog timme för timme, och spekulationer om vad för sorts bröllopsklänning Katie skall bära, det syns för tillfället viktigare än katastrofen i Japan och krigen i mellersta östern.

Det kanske är just därför som detta bröllop väcker sådan otrolig uppmärksamhet, folk vill se lite annat än elände på TV, och där kan t.o.m jag se något positivt
Är det någon som kan förklara skillnaden mellan "kungligheter" och "vanliga" människor för mig så ska jag också titta på detta. Annars står jag kvar vid min ståndpunkt att detta med "kungligheter" tillhör historian och borde upphört för länge sedan.
Annons
Wacko!

Är du född "neger" så är du det resten av livet. Det syns, liksom.

Är man av kunglig börd, så syns inte det utanpå. Men man spelar i en annan division. Helt klart.

Nu har våra kungligheter gjort bort sig lite. Minst sagt.
Vilket visar att dom oxå är människor.

Jag tycker inte om kungligheter, men jag skall givetvis titta på detta bröllop.

Är du född "neger" så är du det resten av livet. Det syns, liksom.
Är man av kunglig börd, så syns inte det utanpå. Men man spelar i en annan division. Helt klart.


Jag vet inte vad du menar med detta men det finns ju svarta kungligheter också...
Dom föds och dom dör precis som alla andra människor oavsett hudfärg så vari ligger skillnaden?

Förresten vår egen "kunglighet" provade själv en gång
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10972307.ab

en löjlig artikel

för det första så är ljus eller mörk hy det samma

det en gen som styr hudfärgen beroende hur länge vi har levt på olika ställen på jorden, den reglerar det ultravioletta intaget och reglerar vitamininaget.

och skyddar fostret.

med dagens globaliserade resande, så ser vi klart följderna av vad detta innebär.

Jag är lite londonfrälst och har varit där ganska ofta, och p.g.a. det så kommer jag förmodligen titta på själva färdvägen. En gång när jag var utanför det ståtliga Parlamentet (Den där byggnaden med Big Ben) så såg jag att det samlats en massa folk borta vid Westminster Abbey så jag gick dit och frågade vad alla verkade stå och vänta på. Vi väntar på Drottning Elisabeth, sade då någon. Oj hoppsan tänkte jag. Jag är väl kanske inte någon större royalist, men ändå, här åker lilla jag till London och råkar då springa nästan rakt på Drottningen.

Gamla Bettan skulle alltså vara inne i den där kyrkan. Samma kyrka som Wiliam ska gifta sig i, och där han en gång förmodligen kommer att krönas till Kung. Jag blev lite nyfiken på vad Elisabeth gjorde där i kyrkan. Då upplystes jag av några stolta Engelska medborgare om att hon var i The Abbey för att hedra minnet av The Big Escape....

Hummm...the big escape? Replikerade jag lite tvekande. Ja, kommer du inte ihåg filmen om de där engelska krigsfångarna som grävde sig ut ur ett tyskt fångläger med hjälp av en sked, och typ trähäst?

Jaha,,,,, och det skulle alltså vara sant? Jag vet fortfarande inte... var det verkligen en sann historia? Nåväl, sant eller inte. Elisabeth kom iallafall ut ur kyrkan. Det gick inte att ta miste på att det var hon, man såg det om inte annat på handväskan.

Hon leddes in i en svart bil som körde förbi ganska nära mig. Vi fotade, men rutorna var väldigt tonade. Sedan så skingrades alla och jag var glad över att ingen frågade var jag kom ifrån. När andra världskriget kommer på tal där i England så brukar jag hoppas att de tror att jag är holländare eller nåt....
Jag har också en viss anknytning till London, föddes där för 72 år sedan och bodde utanför 9 år innan vi flyttade till Sverige.

Jag älskar också London, har varit där många gånger under alla åren, men det som etsat sig fast allra mest är tyvärr krigsåren, och jag är fortfarande stor beundrare av Winston Churchill, som jag anser var det störste av alla för det han gjorde för England.

En man som han stod skyhögt över kungahuset, som under kriget sällan framträdde mer än någon enstaka gång vinkande till folket från en balkong, och jag minns också att Churchill hyllades skyhögt högre än kungahuset, jag satt på min mors axlar när han kördes in till Buckingham Palace för att hyllas efter kriget.

Jag vet att royalismen i England är ännu tokigare än i Sverige, så vad som sker denna veckan är ingenting förvånande, men därför inte något som engagerar mig mer än vad jag skall laga till middag ikväll.
Shit happens! bara ett enda stort spektakel !
RolleBe!

Men du kommer att titta på detta spektaklet.
Det är jag säker på.

Jag hatar dessa spektakel, men ändå vill jag titta. Konstigt.
Undrar vad dom tycker, som är huvudpersoner.

Jag hade nog dött av "stressen".

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem