Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Lösenord??

Lösenord??

Jag har en god vän som fått ett konstigt problem med datorn. ( Ärligt köpt skall tilläggas). När man startar upp den så kommer först logotypen på datorn upp men sedan direkt ett lösenordsfönster i DOS-miljö??, systemet är Windows 7.

Det går inte att starta upp från skiva heller.

Vad tusan kan ha hänt??. Frågat personen som säger att han tror han var inne i BIOS och härjade en sen natt........

Tacksam för någon förklaring samt är det bara att köpa ny hårddisk nu?

/Åke
Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: «1 2

Berit!

Du har redan "stökat" till det.

Lyd mitt råd att börja om från början, genom att hålla ner F10 när Windows startar upp. Det tar en stund.

Då återställer du datorn till fabriksläge.

Läs sedan instruktionsboken och följ alla anvisningar noga.Annars är det
kört. Svara "JA" på allt som dyker upp. Windows och HP luras inte, men dom
är lite ologiska ibland.

Är du ensam på datorn, så glöm lösenord.
Berit!

Om jag har förstått det rätt så är inte dit problem med Lösenord att logga in på Windows utan att logga in på din e-mail.
Funkar det att logga in nu så välj att fylla i att jag inte begärt någon återställning. Det kan bara vara så att de höll på att uppdatera sidan eller att du råkade skriva fel Lösenord vid de tillfällen.

I frågan om Grafik-Drivrutinen ADM slutat fungera men att felet är åtgärdat
så är jag lite osäker eftersom datorn är ny och då borde det ju fungera felfritt och det kan vara frågan om "måndagsexemplar" med hårdvarufel i frågan om att en lödning som är felaktig som orsakar glappkontakt som gör att den åtgärdar fel vid start av datorn eller så har du installerat något som krockar med just drivrutinen till Grafiken.

Kvarstår problemet så kolla vilka program du installerade när felet uppstod eller kontakta de som du köpte datorn av för du har väll Garanti på den.


Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem