Tisdag 16 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Sista dan att deklarera

Sista dan att deklarera

Ser att Länktips v 18 Innehåller "Idag den 2 maj ska deklarationen vara inne.
Det var igår. Troligen händer inget om deklarationen kommer in idag men för ordningens skull så bör Länktipset tas bort tycker jag.
Gick fort iår att deklarera- Ser att nästa år kommer inte ens några blanketter till "storhopen av människor". Mycket bra. Bara att gå in och signera/skriva under då. Tänk vad tiderna förändras. Men det är ju logiskt. Skatteverket får ju in mer och mer uppgifter om oss. Så varför ens ska vi skriva under.
Ha det bra i kylan!
Antal svar på detta inlägg: 3
Redan från första dagen man är försenad med deklarationen så tas en straffavgift ut. Därför är det viktigt att kontakta skatteverket så fort som möjligt och komma med en bra förklaring till varför man inte har lämnat in skatten i tid.

Många tror att några dagar hit eller dit inte spelar någon roll, men det gör det nu för tiden.

Det kanske inte var lika hårt förr i tiden när människor satt och bearbetade deklarationerna manuellt, men nu när datorerna tar över allt mer så är det inte en människa som avgör om du ska få straffavgift eller ej, utan en dator, och den utår ifrån om deklarationen kommit in i tid eller ej.
Jag skiter i hela greien,ingen ide å ha något med Idiot myndigheter å göra man får bara ont i huvet!Sverige är på väg åt Helvete med raska steg!!!
Helt korrekt, jag har tagit bort den som veckans länktips.
Tack för påminnelsen Birger!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem