Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Jordens undergång

Jordens undergång

Läste i Expressen att "profeten" Harold Camping har sagt att jorden går under den 21 Maj kl, 18,00 amerikansk tid. Varför ska världen vara full av idioter som skrämmer opp folk?.
Antal svar på detta inlägg: 16
Sidor: 1 2 Nästa »

Det låter ju fruktansvärt...bäst att packa då. Hmm, vad ska jag ta med mig för min färd till himlen.
qrtan!

Är du säker på att din plats är i himlen.

Jag tror att jorden går under den 23 Maj. Men vilket år det blir det har
jag ingen aning om.

Förresten är det lite olika datum runt jordklotet. Kineserna firar ju
nyår i Mars så han "profeten" får nog räkna om sina proffesior.
Östkust tid eller Västkust tid?
Annons
Det är nog östkust tid. Profetgubben är från Oakland och äger en radiostation, www.family.radio.com . Har gjort stora pengar på sitt profetande.
Jaha då får man tacka för denna tiden...
Vi får väl flytta till Mars!!
Vi kommer inte dö ut på grund av Astronomiska händelser. Vi kommer att dö ut på grund av att vi inte kan anpassa vår livsstandard efter en rimlig nivå vad det gäller jordens resurser samt förmåga till att klara av föroreningar. Det i kombination med krig och dylikt blir nog mänslighetens undergång. Inte kometnedslag eller naturkatastrofer. Möjligtvis då av naturkatastrofer, men då har dom uppkommit på grund av vår livsstandard.
Tänk vad mr Camping ska vara förvånad då han vaknar upp den 22:a då. Skulle vilja se hans min.
Tänk va vi andra ska bli förvånade när vi vaknar upp och inse att han hade rätt.
Undra just hur många den där domedagsprofeten driver till självmord, han skulle ju ställas till svars för uppvigling.
Efter den 22.a kommer profetgubbben storskrattande räkna sina pengar som han har tjänat in genom sin skrämseltaktik.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem