Lördag 27 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Utskriftproblem

Utskriftproblem

Jag har problem med skrivaren/utskrifter. HP deskjet 2495 uppdat rutiner.
HP pavilion dv6. OP: Win 7. IE 9.

Testsida/officepaketet/ fungerar bra. (får kopiera från internetsida/mail till office om jag skall kunna få utskrift)

Fel beskrivn: vid en utskrift från internet sida så meddelar datorn "internnal error, IE is unabel to print this document. Skriptfel.odefinierat fel. rad 2107. res://ieframe.dll.preview.js".

Och vid utskrift fr...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 31
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Göcke,
Kalender skrivs ut direkt till HP skrivaren. Men skriver jag ut något av inkommna, skickade, sparade och borttagna mail så blir meddelandet "skriptfel.Automation-server kan inte skapa objekt. rad 295. res://ieframe.dll.preview.js"
ok
jag kollade på nätet efter det svar du fick och hittade detta http://alturl.com/u4bgi

irkarl, har du crome eller någon annan webläsare instalerad också?
Annons
hittade detta hos microsoft

Windows 7 comes with its own inbuilt security apart from the basic firewall which is called as User Account Control. This feature acts as administrator and monitors the activities of all the programs. Also when you want to install something it always gives you a pop-up window warning, stating that whether you want to continue with the installation and then we have to click "Yes". It seems that somehow due to certain changes, of which we are not sure, the user account control security level for Windows Live Mail seemed to be increased and that is why you were not able to print your emails. So we need to turn of the User Account Control settings and then you should not experience this issue. But even if we turn off the User Account Control settings, your computer will still be protected as long as you have some active antivirus installed on your computer.


To turn off the User Account Control Settings, please follow the steps below:

1. Click on "Start" and open "Control Panel". In that open "User accounts and family safety".
2. Click on "User accounts" and then on "User Account Control Settings"
3. Move the slider down to "Never notify" and click "OK". Restart your computer.
Try to open live mail and try to print.
Göcke, Detta löste utskrift utav webbsidor.
Men utskrift av Windows live inkommna, skickade, sparade och borttagna mail fungerar ej.
Har inga fler webbläsare installerade.
oki irkarl
nu tittar du på dina utskrifts instälningar i IE9 och även i Windows Live Mail

det kan vara skrivfot/huvud , länkar och bredd/höjd som felar
detta har jag aldrig stött på. men någon gång kan vara den fösta

och ta bort bocken vid "medela alla skriptfel" i IE9 om den är förbockad

ser även att någon har lagt upp ett case på windows live solution center
lycka till!!
kan det vara så enkelt??

1. koppla bort skrivarens USB-kabeln från datorn.
2.Gå till Enheter och skrivare på Kontrollpanelen.
3.höger klicka på skrivaren och välj Ta bort enhet.
I mitt fall skrivaren kan anslutas till två datorer så det har en för den lokala datorn och en delad på en annan dator, så jag tog bort båda och.
4.Anslut skrivarens USB kabel igen
Göcke,Har provat med olika skrivar inställningar och borttagning ominstallationer.
Går jag in på hotmail via webben så fungerar utskrifter.
Så jag tror att det kan vara någon säkerhets inställn/uppdat/virus prog (NORTON) som säger ifrån i Win live mail.
I och med att det hände plötsligt.
Har många autom uppdates i olika prog.
jo det kan det ju vara , men efter UAC avstängningen borde du kanske testa med att ta bort skrivarna enlig mitt sista förslag. det är nämligen känt att USB anslutningar kan fallera i bärbara, jag hade en tidigare tråd om detta och att de tappar kontrollen på externa möss, man får i dessa fall stänga av datorn och starta upp den utan usb anslutningar. då hittar den anslutningarna igen. när man ansluter dem igen.
Nu har jag tömt alla möjligheter/ide'er.
Medan jag väntar på nya uppslag så har jag lagt hotmailen som en favorit i IE och därifrån går det att skicka till skrivaren utan problem.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem